Dakar 2009 - Giniel de Villiers és a VW-dízelmotor nyert!

4 beszólás

A legjobb magyar a cseh Miroslav Zapletal lett. Abban nincs vita, hogy az idei a "Dakarok Dakarja" volt.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A négykerekűeknél az első héten még nagy volt a küzdelem a Volkswagen és a Mitsubishi között, ám a Repsol csapatnak sorban kihullottak a versenyzői (Masuoka, Alphand, Peterhansel) és csak egy autójuk maradt versenyben Joan "Nani" Roma irányításával. Ő viszont túl hátul volt ahhoz, hogy komoly veszélyt jelentsen a VW gyári nagymenőire. A spanyol "El Matador", Carlos Sainz ötször nyert szakaszt, ám a kiváló pilóta a 12. napon fejtetőre rakta a járművet és ezzel átadta vezető pozícióját csapattársának, a dél-afrikai Giniel De Villiers-nek. Mivel a német gyári csapat az elmúlt 30 évben még egyszer sem nyert Dakar Rally-t, a Matador elvesztésével idén is mindent elveszíthetett volna. Ezért a VW-csapat főnökei úgy döntöttek, ha kell, bármi áron, de megtartják a márka vezető pozícióját és mindent elkövetnek a bajnoki címért. Az utolsó szakaszon ezért De Villiers bevárta a mögötte haladó Miller-t és Depping-et, akik lefogva az utat, konvojban, mint a testőrök kísérték az első hely várományosát a célig. Mark Miller másodikként futott be a célba, Dieter Depping a hatodik lett. A győztes, Giniel de Villiers dakaros pályafutása csúcsára érkezett, 2004-ben még csak a hetedik, 2005-ben a negyedik, 2006-ban már a második volt a összetettben.

A célban a bajnok autójának a tetejére legelőször a kőszikla keménységű csapatfőnök, Kris Nissen ugrott fel - mezítláb. Aztán felrángatta maga mellé a langaléta Dirk von Zitzewitz-et, a győztes páros navigátorát, majd kisvártatva megérkezett a könnyes szemű dél-afrikai pilóta is, akiért valóságos közelharc folyt - a fotósok és az újságírók egymást taposták, hogy a közelébe férhessenek. Szóval hárman már fent voltak, és akkor még odaintették a Volkswagen-csapat színeiben második helyet szerző Mark Miller-t, és navigátorát, Ralph Pitchford-ot is, csak hogy teljes legyen a kép - és biztos legyen a tetőcsere… A csapat tagjai - akik arcukon szinte földöntúli mosollyal ünnepeltek - jó néhány évet dolgoztak ezért a sikerért, s most kis híján beteljesedett a totális diadal - hiszen két napja Carlos Sainz is vezető pozícióból esett ki! De azért így sem rossz! Sőt…

Az autósok közül a legjobb magyar az előkelő hetedik helyen végzett: a cseh Miroslav Zapletal (Mitsubishi) ugyanis magyar licence-szel indult. Szépen és főként eredményesen versenyzett a Szalay Balázs - Bunkoczi László kettős, a csapat az idén jubilált, Balázs a tizedik Dakarján vett részt, az Opel az ötödiken. A márka az márka - ahányszor elindult, annyiszor célba is ért. "Nagyon örülünk, hogy sikerült befejeznünk a versenyt! – nyilatkozta Szalay Balázs a célban.

A motorosoknál ahhoz nemigen férhetett kétség, hogy a spanyol Marc Coma (KTM) megszerzi a második Dakar-győzelmét, hiszen az elejétől kezdve vezetett. Neki talán az volt a legnehezebb, hogy visszafelé kellett számolni a kilométereket verseny közben. Még ötezer, négyezer, háromezer…

A 31. Dakar Rally összetett végeredménye

Motorosok:
1. Marc Coma (spanyol, KTM) 52:14:33, 2. Despres 1:25:38 ó h., 3. Fretigné (francia, Yamaha) 1:38:56 ó h., …61. Dési János (magyar, KTM) 24:21:38 ó h.

Autósok:
1. Giniel de Villiers, Dirk von Zitzewitz 48:10:57, 2. Miller, Pitchford (amerikai, Volkswagen Race Touareg) 8:59 p h., 3. Gordon, Grider (amerikai, Hummer) 1:46:15 ó h., 22. Szalay Balázs, Bunkoczi László 29:21:27 ó h., …52. Liszi László, Fenesi József 71:27:52 ó h.

[forrás: dakar.hu]