Audi A4 allroad quattro - itt a tavasz első hírnöke!

2 beszólás

Az Év Motorja hajtja a 4x4-es A4-est.

Audi A4 allroad quattro

Az Audi igaz, csak a március 5-én kezdődő genfi Motor Show-n mutatja be hivatalosan az összkerékhajtású A4-est, de az első fotókkal máris elkezdődött a "terepes" kombi körül a hírverés. Az máris látszik, hogy az A4 Avant-nál sportosabb megjelenésű, az ezüstszínű vagy fényezetlen műanyag karosszériaelemekkel és a csillogó alvázvédő lemezekkel harciasabbá tett újdonság nemcsak megjelenésével, de műszaki megoldásaival is rendesen feladja a leckét vetélytársainak.

Tervezői komolyan gondolták azt a marketing-szlogent is, hogy az állandó összkerékhajtású autó "bármilyen úton otthon érzi magát". Szabadmagassága terheletlen állapotban eléri a 180 millimétert, jó 6 centivel magasabb, mint az Avant. Tisztán mechanikusan működő központi differenciálműve alaphelyzetben 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, de ez az arány igény szerint akár 65:85 százalékra is változhat a terepviszonyoktól függően. Az elektronikus menetstabilizáló (ESP) rendszer ennél a modellnél speciális terepfelismerő funkcióval bővült, az Offroad Detection (ORD) érzékeli, ha az autó terepen halad, értelmezi a talaj adottságait és annak megfelelően változtatja a menetstabilizáló karakterisztikáját.

Ha a "terepezés" után végre sikerül ismét kikeveredni az aszfaltra, az Audi Drive Select (ADS) rendszer használatával a vezető egy gombnyomással kiválaszthatja a neki leginkább megfelelő kényelmes, normál vagy akár kifejezetten sportos menetdinamikai jellemzőket. Az ADS-el megváltoztathatja a motor gázadási reakcióit, a kormány-szervo rásegítését és az automata váltó kapcsolási pontjait is. A menetdinamikát egy szellemes ötlettel még tovább javították a konstruktőrök, mégpedig úgy, hogy az autó hajtásláncában a differenciálművet a tengelykapcsoló elé, közvetlenül a motor után tették. Ennek eredményeképpen az első tengely jóval előbbre került és a nagyobb tengelytáv okán kiegyensúlyozottabb lett az autó egyenesfutása.

Kezdetben háromféle Euro 5-ös turbomotorból lehet választani. A négyszeres "Év Motorja", a kétliteres közvetlen benzinbefecskendezéses benzines FSI 211 lóerős, a kisebbik TDI dízel 2.0, a nagyobbik 3.0 literes, 170 illetve 240 lóerősek. A 350 Nm-es nyomatékú benzinmotorral az autó 6,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége 230 km/óra, kombinált fogyasztása 8,1 liter. A közös-nyomócsöves dízelmotorok közül a gyengébbik 8,9 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, ennek a motornak a legjobb az átlagfogyasztása, mindössze 6,4 liter/100 km. A maga 7,1 literes átlagfogyasztásával csak kicsivel szomjasabb a háromliteres V6-os dízel, amelyet 500 Nm-es csúcsnyomatéka 6,4 másodperc alatt gyorsít 100-ra, ennek a végsebessége 236 km/óra. A gyengébb dízel hatfokozatú manuális váltóval jár, a másik kettőt a kormányról is kapcsolható hétfokozatú duplakuplungos automatával szerelik. Az összes motorváltozatnál fékenergia-visszatáplálást, rekuperációt alkalmaznak, azaz a fékezéskor felszabaduló energia egy részét "visszatöltik" az akkumulátorba.

A csomagtér alaphelyzetben 490 literes, de az osztott hátsó üléstámla lehajtásával akár 1430 literig bővíthető. Hossza ekkor eléri az 1,78 métert, szélessége kereken egy méter. Extrafelszerelésként motoros csomagtér-ajtóval is rendelhető. További kényelmi-extra a fényszóró-asszisztens, ez automatikusan váltja a LED-es tompított és a "Xenon-Plus" távolsági fényszórók fényét az országúton. Az Audi Lane Assist (ALA) az aktuális forgalmi sáv elhagyására figyelmezteti a vezetőt, az Audi Side Assist (ASA) pedig biztonságosabbá teszi a sávváltást. A radaralapú Adaptive Cruise Control (ACC) sebességszabályozó rendszer szükség szerint önálló gázadással és fékezéssel tartja a megadott követési távolságot és ha az automatikus lassulás kevés a ráfutásos ütközés elkerüléséhez, a rendszer a szituáció veszélyességétől függően figyelmezteti is a vezetőt.

A szokásos navigációs és multimédia luxusfelszerelésben kapott főszerepet az a Bang & Olufsen hangrendszer, amely 505 watt teljesítményével és összesen 14 hangszórójával koncertteremmé varázsolja az eredetileg autónak szánt A4 allroad quattro-t.

A kereskedőkhöz a nyáron érkezik.