Ismét dízelmotor hajtotta a győztest a Le Mans-on

A tavalyi győzelem után az idén is az Audi R10 TDI-t intették le először a legendás 24 órás versenyen.

 Audi R10 TDI

Audi R10 TDI

Idén az Audi már hetedik alkalommal nyert (2000, 2001, 2002, 2004, 2005, 2006, 2007), az Audi Sport North America győztes csapata most 369 kört tett meg 24 óra alatt. A sikert közös eredményként értékeli az Audi és a Shell egyaránt. Dr. Wolfgang Ulrich, az Audi Sport vezetője így fogalmazott: - Alapvető fontosságú volt számunkra, hogy olyan üzemanyag-partnerünk legyen, aki valóban érti a tisztább üzemanyag jelentőségét. Örömmel dolgoztunk együtt a Shellel, a szintetikus GTL-technológia úttörőivel.

A GTL (Gas to Liquid) üzemanyagot földgázból állítják elő szintézissel. Gyakorlatilag kén- és aromavegyületektől mentes, ezért folyamatosan tisztítja is az üzemanyag-befecskendező rendszert és magas cetánszámának köszönhetően tisztábban és hatékonyabban ég el, mint a hagyományos gázolaj. A 300 km/óra feletti sebesség miatt a versenyautók átlagfogyasztása azért - és ezt nem szabad elfelejteni - még ebből is 46 liter...

A prototípusoknál első lett az Audi, immár hetedszer, másodiknak futott be a Lamy-Sarrazin-Bourdais trió által vezetett Peugeot 908-as, aztán egy Pescarolo Judd következett. A Ford szomorkodhat, amiért eladta a James Bond-filmekben sikeres és nemes márkáját, a maratonin ugyanis a 007-es rajtszámú Aston Martin nyert a sorozatgyártású autók kategóriájában, ráadásul a csapat mind a hat DBR9-ese bírta a 24 órás versenyt. A célba ért 29 autó átlagosan 350 kör alatt ötezernél több kilométert tett meg, olykor 330 km/órás sebességgel.

Egy érdekesség

Le Mansban született az autósport egyik jellegzetes ceremóniája: a pezsgőlocsolást 1967-ben vezette be a győztes Gurney-Foyt páros, miután 218 km/órás átlaggal és 5232 kilométerrel elsők lettek egy Ford MK IV-el.