Lamborghini Blancpain Super Trofeo - küzdelmes szezon elé néz a magyar csapat...

2 beszólás

Szemerszky Zsolt: "...nagyon stabilak, hihetetlenül jó az összkerékhajtás bennük. Teljesen más érzés vezetni, mint bármilyen más versenyautót. Én nagyon szeretem a Lambo-t!"

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Véglegessé vált a versenynaptár világ leggyorsabb márkakupáján. Eszerint a versenysorozat idén Olaszországban, az Adria versenypályán kezdődik és a német, belga, angol és spanyol futamok után Franciaországban ér véget - októberben. A csapatoknak összesen 18 alkalommal lesz lehetőségük megküzdeni egymással.

Íme a részletes 2009-es versenynaptár:
május 14-16. Adria International Raceway, Olaszország
június 26-28. Norisring, Németország
július 23-25. Spa Francorchamps, Belgium
augusztus 15-16. Silverstone, Anglia
szeptember 18-20. Circuit de Catalunya, Spanyolország
október 02-04. Paul Ricard, Franciaország

Sajnos a Hungaroring az idén még kimaradt a sorozatból, de Szemerszky Zsolt optimista: ..."mindenképpen tervezzük, hogy az első versenyek után hazahozzuk az autókat egy kis itthoni bemutatóra. Az igazi az lenne, ha egy nyílt napra tudnánk kivinni őket egy pályára".

A green.hope Racing Team két magyar versenyzője egyébként küzdelmes két hétet hagyott maga mögött, mivel a 6 hónapos gondos előkészület után, 10 nappal a szezon kezdése előtt visszalépett a főszponzoruk, így átmenetileg még a csapat indulása is veszélybe került. A green.hope külföldi pilótája, Jean-Francois Ruchonnet, a Cabestan óramárka megalkotója és tulajdonosa viszont változatlanul bizakodik abban, hogy a szponzor-gondok hamarosan megoldódnak és a küzdelem a versenypályán folytatódhat. Ha sikerül megtalálni az új főszponzort, leghamarabb a Norisringen állhatnak rajthoz a magyarok.

Kedvező előjel viszont, hogy az április közepén Misano-ban tartott első edzésnapon a csapat kiemelkedő teljesítményt nyújtott és a napot kategóriagyőzelemmel zárta. - Csak kilenc kört tettünk meg és máris megvolt a green.hope legjobb ideje. Jean-Francois 1:45:85-ös körideje kiemelten erősnek számított, a profik között is elég volt a negyedik helyre. A többiek átlagosan 1:48-as köridőket futottak - emlékezett vissza Zsolt. Pozitívan értékelte az elért eredményt Jean-Francois Ruchonnet is: "Zsolt és én ugyanazzal a taktikával versenyzünk és általában a rövid féktávokkal tudunk pozíciót szerezni. Az edzéseknek az a csúcspontja, amikor egymást keressük a tükörben..."

A csapattól közben megvált Válint Tibor, akit a szíve visszahúzott a Ferrari-hoz. Döntésében minden bizonnyal közrejátszott az is, hogy már korábban bizonytalannak érezte a Lamborghini-csapat indulását, hiányolta azt a stablilitást, amit a Ferrari-nál megszokott. Tény, hogy a Ferrari Challange évek óta jól működő kupasorozat, a Lamborghini-kupa viszont vadonatúj, minden kezdeti nehézségével...

Az autókkal szerencsére semmi baj: "Hihetetlen erősek ezek a Lamborghini-k, de talán nem is ez az a legfőbb előnyük. Félelmetes, ahogyan kanyarban viselkednek... Nagyon stabilak, hihetetlenül jó az összkerékhajtás bennük. A Lambo-t egészen be lehet engedni a kanyarok ívébe és csak ott megfékezni. Teljesen más érzés vezetni, mint bármilyen más versenyautót. Én nagyon szeretem a Lambo-t!"- árulta el a nyílt titkot végezetül Szemerszky Zsolt. "És köszönettel fogadunk minden bíztatást az egész csapat nevében! Nem adjuk fel! :-)".

Lamborghini Gallardo galéria

Lamborghini GallardoLamborghini GallardoLamborghini GallardoLamborghini Gallardo
Lamborghini GallardoLamborghini Gallardo