408 lóerős Audi Q5 custom concept - a GTI-találkozó fantomja

Egyedi CUV prototípust készített az Audi a Wörthersee mellett megrendezett Golf GTI-találkozóra.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Mint minden évben, a VW Golf GTI leghűségesebb rajongói az idén is összegyűltek Reifnitz-ben, az ausztriai Wörthersee mellett. A VW legnagyobb európai márkatalálkozója az elmúlt években jónéhány tanulmánymodell premierjének is otthont adott, így itt mutatták be például a 650 lóerős VW Golf GTI W12-t és az Audi TT Clubsport-ot. A 2009-es, sorrendben 28. találkozóra az Audi egy alaposan felpimpelt Q5-ös crossovert épített - a "100 éves az Audi" jubileum alkalmából.

A piros betétekkel dekorált, matt Daytona-szürke CUV szemfényvesztő megjelenése csak első látásra vonja el a figyelmet a lényegről: a motorháztető alatt az S4-es felpiszkált V6-os, háromliteres, 408 lóerős kompresszoros TFSI motorja lakik. Ezzel az autó 4,4 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, ami egy szabadidőautótól nem is rossz teljesítmény. A ménest kerámia féktárcsák fogják vissza, ráadásul 250 km/óránál a vágta nem is gyorsulhat tovább - az elektronika lekorlátozza a motort...

A 90 mm-el kiszélesített nyomtáv és a 60 mm-el lejjebb ültetett karosszéria arra utal, hogy tervezői tényleg komolyan vették a koncepciót: igazán sportos szabadidőautót terveztek. A custom concept más szavakkal mégis inkább azt jelenti, hogy az autóba beépítették mindazokat a kiegészítőket, amelyeket egyébként jelenleg a Q5-öshöz extrafelszerelésként kínálnak. Kívül a 21"-os, 295/35-ös gumikkal szerelt kerekek és a sound-aktív sportkipufogó, belül a hangvezérlés, az "S line" sportülések, a nemesacél felületű pedálok és a Wörthersee 09-feliratos szőnyegek dobogtatták meg a merészet álmodók szívét. Ezúttal mégis mindenki nyugodtan alhatott, az autónak nemcsak hogy nincs ára, de nem is lesz: az egyedi fantomok sorsa már csak ilyen. Mindössze egyetlen darab készült belőle: az, amelyik a Wörth-i tó partján dobogós lett.