BMW X1 - Baby Bimmer bakancsban

1 beszólás

Levakarták az álcahálót a legkisebb X-ről... Az összkerékhajtású xDrive-on kívül a későbbiekben lesz hátsókerékhajtású sDrive X1-es is.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Kihasználva a nyári híraszályt, a BMW maga szivárogtatta ki a baby bimmer első, álcaháló nélküli kémfotóit. A tavaly Párizsban még X1 Concept-ként kiállított SAV (Sport Activity Vehicle) szériaváltozatát kevesebb, mint egy év alatt készítették elő a sorozatgyártásra, világpremierjét az őszi frankfurti Szalonra ígérik.

A 4,45 m hosszú, 1,8 m széles és 1,54 m magas autó ugyan kisebb, mint az X3-as, ez utóbbi tulajdonosai mégis irígykedhetnek: a prémium kompakt kategóriájú X1-es belső terét igazán pazar eleganciával rendezték be. A pilótafülkében már első pillantásra visszaköszön a szörfdeszka - az előző Z4-es műszerfala, a kardánboxot a robusztus iDrive tárcsa uralja. Emelt az üléspozíció, hatalmas a Panorama tetőablak, a háromrészes, osztott hátsó üléstámlákat több fokozatban lehet dönteni, ezzel a kis "átalakítással" a csomagtartó 420 literesről 1 350 literesre bővíthető. Csodák persze nincsenek, de a minőséggel várhatóan ennél a modellnél sem lesz gond, annál is inkább, mert igazi (kelet)német precizítással készül majd Lipcsében. Az enyhén coupés-ra hangolt külső dizájnon főként az agresszív családi hagyományok hagytak nyomot: kevéske X3, X5 és X6, de "veséi" és fényszórói az új 7-es sorozatból ismerősek.

A motorválaszték bőséges, de tekintettel az európai vásárlókra, a négyhengeres dízel dominál. Az xDrive23d 204 lóerős, 400 Nm-es nyomatékával 7,3 másodperc alatt van százon. A standard változat végsebessége 205 km/óra, de speciális "high-speed" verziója eléri a 230 km/órás csúcssebességet is. Az xDrive20d és az sDrive20d 177, az xDrive18d és az sDrive18d egyaránt 143 lóerős. Természetesen az összes motorvariációt kiegészíti a BMW EfficientDynamics elnevezésű találmánya, beleértve a fékenergia-visszatáplálást, a start-stop automatikát és a váltási-pontot kijelző LED-et. A hátsókerék-hajtású sDrive18d ezekkel a kiegészítőkkel beéri 5,2 liter gázolajjal is 100 kilométerenként. A legerősebb kisbajor a hathengeres, 258 lóerős xDrive28i, high-speed változata akár 230-al is képes tolni maga előtt a levegőt, miközben 9,4 liter benzint iszik 100 kilométerenként. Ez a modell 6,8 másodperc éri el a 100-as tempót.

Az X1-es európai forgalmazása várhatóan még az idén megkezdődik, az amerikaiak viszont várhatnak 2011-ig, ott az új X3-assal nagyjából egy időben kerül piacra. Az áráról még nincs hír, de az biztos, hogy elég nagy lábon él a kicsike, az xDrive28i-t 18"-os "bakancsokkal" szállítják...