A Renault Mégane az első francia alkoholista, aki városban 13 litert is megiszik

A franciák első bioetanol-benzin keverékkel (E85) meghajtott autói Európában a Renault Mégane Hatch és Sport Tourer modellek.

E85

Az új snapsz cimkéje

Az alternatív üzemanyaghoz a Mégane 1.6 literes, 16 szelepes 105 lóerős motorját alakították át úgy, hogy benzinnel és a 85% alkoholt és 15% benzint tartalmazó E85-el is egyformán gazdaságosan működjön, valamint automatikusan felismerje az alkalmazott üzemanyagot. Változtattak az üzemanyagtartályon, a befecskendező rendszeren és az égéstereken, felhasználva a dél-amerikában szerzett tapasztalatokat. Brazíliában már 2004 óta forgalmazzák a Clio és a Mégane FlexFuel-es változatait. A két új modell első ránézésre nem különbözik a tisztán benzinhajtású Mégane-tól, ráadásul nem is sokkal drágábbak, az árkülönbség Franciaországban csupán 200 euro. Június végétől kerülnek az európai Renault-kereskedőkhöz.

A Mégane fogyasztása az E85-tel jelentősen megnő, 100 kilométerenként 9,3 helyett 13 litert fogyaszt városban és 6 helyett 7,9 litert országúton. Valamennyivel jobban gyorsul, mint tisztán benzinnel - 11,5 helyett 11,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet. 170 helyett viszont csupán 158 gramm szén-dioxidot küld a levegőbe kilométerenként.

A fogyasztás miatt jelentkező többletköltséget sok európai országban adókedvezményekkel, és az E85 árának állami támogatásával ellensúlyozzák. Július 1-től kezdődően nálunk is két adószint lesz a benzinre, egy alacsonyabb, - a gyakorlatilag kénmentes és legalább 4,4 százalék biokomponens tartalmú környezetbarát termékre, és egy - a magasabb kéntartalmú és kevesebb biokomponenst tartalmazó üzemanyagra.