Prombron Kombat T-98 - Lenin autója élt, él és élni fog!

5 beszólás

Monaco-ban mutatták be a világ legdrágábbnak tartott páncélozott VIP-terepjáróját.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Az 1908-ben alapított Prombron (korábban Russo Baltique) a legrégebbi páncélautós cég a világon. Nemcsak régi, de történelmi is: 1914-ben ennél a rigai manufakturánál rendelte meg első autóját II. Nyikoláj (ahogy mi mondjuk, II. Miklós) orosz cár. 1917-ben a Nagy Októberi Szocialista Forradalom alatt a "kommunista cár", Vlagyimir Iljics Lenin is Russo Baltique autóval közlekedett, de ez már egy igazi páncélautó volt, ennek a tetejére állva mondta el a vöröskatonákat lelkesítő, világrengető beszédeit. Akkori helyettese, Trockij, az "utolsó cár" szintén Russo Baltique gyártmányú páncélautót használt. Az "első SUV"-ból összesen 5 darab készült.

Az orosz-litván cég 2008-ban reinkarnálódott, de változatlanul csak a világ Nagyon Fontos Embereinek készít páncélozott ultraluxus-autókat. A "nagy visszatérés" alkalmából újra felidézték az első Russo Baltique autó 1911-es látogatását és idén ismét Monaco-ban mutatták be a leggazdagabb VIP-ügyfeleknek a gyár legújabb fejlesztését. A top márkák seregszemléjén a Kombat T-98 modell mindössze 100 példányban gyártott "MONACO.100 Edition" változatát megcsodálta Albert herceg és jónéhány olajsejk is. Hát, nagyot néztek...

A Kombat T-98 luxusterepjárónak épült, a 3,7 tonna súlyú behemótot kétféle motorral lehet megrendelni. A durvábbik változatba a 8.1 literes(!), 400 lóerős GM VORTEC 8100 V8-as benzines, a dízelesbe 360 lóerős Duramax V8 6600 turbo került. Mindkettőhöz 6 sebességes automata Allison vagy ZF-váltó kapcsolódik, felezős terepváltóval, differenciálzárral. Kívánságra GM vagy Ford alvázzal is szállítják...

Az autó végsebessége 240 illetve 180 km/óra, ezzel alighanem a leggyorsabb páncélautó a világon. Szendvics-szerkezetű dupla páncélzata ellenáll a B4, B5, B6, B7 biztonsági szintű lőfegyvereknek, a kézigránátnak, a gyalogsági taposóaknának és még bizonyos méretű tankelhárító aknáknak is. A testőrök a 6 külső kamera segítségével egyidejűleg figyelhetik az autó teljes 360-fokos képét, a videorendszer 24/7 rendszerben rögzíti az eseményeket.

A 2010-es Top Marques kiállításra egy, még a Kombat T-98-nál is extrémebb modellel készülnek a litvánok. Reményeik szerint a Dartz Prombron Monaco.Red.Diamond Edition lesz minden idők legdrágább páncélozott szuper-luxusautója, amely "ismét megrengeti a világot". Ebben lehet valami, mert már az előzetes hír is falrengető: az autó Maybach-stílusú belsejét a bálnák legnemesebb szervéről lenyúzott bőrrel akarják kárpitozni. Ha ezt Lenin megérhette volna...

A forgalmazó Dartz szerint "a Vörös Gyémántban a limuzinok luxusa a tank erejével, a mozdony teljesítményével és az űrhajók elektronikájával párosul". (Az űrhajókban Rogue Acoustic hangrendszer van?) A matt rubinvörösre fényezett, kívül kevlárral erősített autó aranyfüsttel sötétített golyóálló ablakai 7 centiméter vastagok lesznek, 22"-os, vöröscsillaggal ékesített defektbiztos kerekeken gördül, fehérarannyal futtatott fedélzeti műszereit rubinok és gyémántok díszítik. Az csak természetes, hogy a gyémántokból jut a tungsten-ből készült a hűtőrácsra és a márkajelzésre, sőt talán még a kipufogókra is.

Az autó fő vonzereje - bármilyen hihetetlenül hangzik is, mégsem ezekben rejlik. A listaáron másfél millió dolláros SUV vásárlói egy többmillió forintot érő, pánikgombbal felszerelt Vertu mobiltelefont kapnak ajándékba az autóhoz és három üveggel a cár vodkájából - abból a fajtából, amelyikből még a cár kortyolgatott a fűtetlen autóban a nagy hidegben...

Vajon az egyenként egymillió euro értékű palackokat hol dugdoshatták eddig?




>/lásd Atilla, a hun üzenet/

A wolf a farkas-ból, a RAM meg annak emlékezete.

A terepjáró GPS -je a 2 hete szétrobbant orosz rakéta a gps rendszer 2 űholdját odavesztve most úgysem aktuális, ajd csak a cár elrendelte szigorú vizsgálat után.

Na ezeket az embereket nem menti meg senki, kicserélni csak kivégzésük után lehet valami superkémcsővel.

ez az igazság! A Prawda

2010. március 13., 19:49
Jani a vad

hát ez marha jó:)

2009. október 27., 10:00
pepe

He-he:)))
Akkor Tungsramból van a kipuffogó?

2009. október 27., 07:59
zsebbika

Én is épp ezt szerettem volna mondani. A Tungsram cég nevének első tagja is innen származik: TUNGSten-wolfRAM
Nehéz mostanában szótárhoz jutni...

2009. október 27., 07:11
privát

Ha járt volna iskolába a cikk szerzője-fordítója, tudná, hogy a tungsten neve WOLFRAM.
privát

�j besz�l�s

-->