Jön a Great Wall Hover CUV - Bulgária felé terjeszkedik a kínai Nagy Fal

Fidel Castro máris rendelt kettőt a hosszú változatból.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A kínai autógyártók évek óta sikertelenül próbálnak betörni az európai piacra, főleg azért, mert járműveik ugyan árban verhetetlenek, de a törésteszteken rendre elbuknak. Az üzleti kudarc másik oka, hogy nincs saját gyártókapacitásuk a kontinensen.

Most a legnagyobb kínai autógyártó, a Great Wall Motors a Balkán felé terjeszkedve készül meghódítani (Kelet)-Európát. A vállalat nyolcvanmillió euros beruházás keretében helyi partnerével, a Litex Motors-szal autó-összeszerelő üzemet épít a Szófiától 170 kilométerre fekvő Lovecsben és ezzel a kínai márkák közül elsőként gyárt majd autót az Európai Unióban. A Hover CUV és a Florid személyautó fődarabjai Kínából, az anyacég évi 200 ezres kapacitású autógyáraiból érkeznek. Az egyéb, elsősorban elektronikai berendezésekhez a hagyományos alkatrészbeszállítók közül a francia Montupet, a japán Yazaki és a belga Melexis került szóba. Kezdetben évi 50 000 autó gyártását tervezik.

A Hover CUV gyártása 2010 végén indul be és várhatóan a korábbi Hover modell mellett a legújabb, a Hover 3 is a szerelősorra kerül. Az ötsebességes, alapból hátsókerékhajtású, de opcionálisan 4x4-el is rendelhető autókba 2.4 literes, négyhengeres 125 vagy 134 lóerős Mitsubishi benzines illetve saját gyártású 2.8 literes 94 vagy 114 lóerős dízelmotort építenek be. A "fapad" Hover benzinmotorral 160 km/órás végsebesség elérésére képes. Terepszögük elöl-hátul egyaránt 28 fok, 200 mm-es szabad magasságukkal, megfelelő gumikkal akár könnyebb terepen is elboldogulnak. Gyárilag 235/65R17 méretű gumival és könnyűfém felnivel szállítják a hátsó- és az összkerékhajtású változatot is.

A Hover 3 SUV a családi szabadidőautó változat, ez csak hátsókerékhajtással, kétliteres, 120 lóerős Euro IV-es benzinmotorral készül. A gyári adat szerint a fogyasztása 7 l/100 km. A felszereltségéből rögtön látszik, hogy ezt nem terepre szánják: intelligens napfénytető, motoros, négy irányban állítható vezetőülés, első ülésfűtés, bőrkárpit, GPS kényezteti utasait, ABS és EBD rendszerét a Bosch szállítja, Delphi gyártmányú lopásgátlója pedig arról gondoskodik, hogy a szabadidő elteltével is helyén találjuk autónkat.

Tekintettel az európai piac elvárásaira, a CUV-okat a kínaiak saját tesztlaborjukban meg is törték, miután gond nélkül lekoppintották az Euro NCAP töréstesztjét.

Nemrégiben a kubaiak két hosszított karosszériás, hűtött minibárral felszerelt hófehér Hover Pi limuzint vásároltak a Great Wall Motors-tól. Az autókat állítólag Fidel Castro is kinézte magának. Félreértés ne essék, a típusjelben szereplő Pi nem pajzán rövidítés, hanem a 3,14-re utal! A limuzin ugyanis ennyiszer hosszabb a normál változatnál.