Impreza WRX STI TRAX - Subaru-tank sokkolja a SEMA Show látogatóit

3 beszólás

Kis téli előzetes a Guardsman Pass-ról: négyszázlovas szán a Mikulásnak.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Subaru a 2009-es SEMA Show-ra időzítette vadonatúj, Impreza-alapú hómobiljának premierjét. A WRX STI TRAX típusjelű tankot 2.5 literes, négyhengeres, turbofeltöltéses motor hajtja, az STI alapmotorját a MoTeC M800 ECU típusjelű motorvezérlőjével 400 lóerősre hízlalták. A 540 Nm csúcsnyomatékú motorhoz egy ötsebességes, rövidített fokozatú KAPS váltó csatlakozik, a kerekek helyére háromszög alakú Mattrack 105M1-A1 lánctalpak kerültek. Az alap 4x4-es hajtást programozható DCCD (Driver Controlled Center Differential) differenciál-rendszerrel egészítették ki, a lánctalpakat EXE-TC versenygátlók csillapítják a hóbuckákon. A téli mókához elengedhetetlen snowboard-okat a Yakima tetőtartóhoz lehet rögzíteni. A zord hidegben az utasok fűtött, négypontos Sabelt övekkel felszerelt RECARO SPA ProRacer bőrülésekben utazhatnak. Érdekesség, hogy a snowcat-hez hozzá lehet kapcsolni egy nyitott szánt is - a Mikulásnak. Persze bukócsővel és RECARO ülésekkel... (Valójában a szánt arra találták ki, hogy egy fordulóval több snowboard-ost vihessenek vissza a pálya tetejére.)

Persze ahol egy meghökkentő Subaru Impreza megjelenik, ott előbb-utóbb Ken Block is feltűnik, akiről köztudott, hogy két dolgot szeret igazán a hóban: a snowboard-ozást és a rally-zást. Ráadásul a Subaru ratrak-ot, a világ jelenleg leggyorsabb hótaposóját ugyanaz a Vermont SportsCar építette, amelynél Ken Block és Travis Pastrana, a Subaru Rally Team USA autói készülnek. Ken 566 lóerős versenyautója csak a dizájnhoz és a fényezéshez adta a mintát, a hódaráló egy vadiúj, gyári Impreza STI-ből készült.

Bár az autót Ken már idén áprilisban tesztelte a Utah állambeli Guardsman Pass sípályán, az ott készült video mégis csak most, az idei síszezon kezdetekor bukkant fel az interneten. Ha arra gondolunk, hogy a DC Shoes, Ken cége remek vízhatlan bakancsokat is forgalmaz, megértjük, miért nem lőtték le a havas poént az elmúlt szezon végén...