BMW X6 ActiveHybrid - SAC/kb ez most a világ legerősebb hibridje

Csak két és fél kilométert megy villannyal a 30 milliós dodzsem. A konnektoros változat még várat magára...

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A BMW X6 ActiveHybrid-et külsőre csupán egy jelentéktelen, a motorháztetőn kialakított domborulat, a Powerdome különbözteti meg a már ismert SAC-tól. Pedig a lényeg éppen az "Erő kupolája" alatt rejtőzik, az X6 ActiveHybrid ugyanis valódi fullhybrid. Ez azt jelenti, hogy a a benzinmotor főtengelyére épített két villanymotor és a benzinmotor önállóan és - például gyorsításkor - együttesen is képesek hajtani az autót. A CO2-kibocsátás nélküli, tisztán elektromos üzemmód a 60 km/órás sebesség eléréséig, kb. két és fél kilométeren át használható, utána a 4.4 literes, V8-as, duplaturbos benzinmotor veszi át a főszerepet, ettől kezdve a villanymotorok szükség szerint generátorként működnek tovább. Lassításkor, azaz motorfék üzemben, valamint 65 km/órás sebesség alatt a belsőégésű motor automatikusan lekapcsol. Fékezéskor a kinetikus energia egy része is elektromos energiává alakul át és tölti a csomagtér padlózata alatt elhelyezett 2,4 kWh kapacitású NiMH telepet. A két, összesen 67 kW-os villanymotornak köszönhetően a gyár szerint az ActiveHybrid városban 20%-kal kevesebbet fogyaszt, mint a tisztán benzines hajtású xDrive50i. Természetesen országúton, folyamatos üzemben, a Stop-Start automatika használata nélkül a fogyasztás visszaáll az átlagos 13 literre. A három motor összteljesítménye 485 lóerőnek felel meg, 780 Nm-es nyomatékával ez a világ legerősebb hibridje.

A 4,88 méter hosszú, 1,69 méter magas, 2,5 tonnás SAC végsebességét elektronikusan korlátozták 238 km/órára, a százas tempót 5,6 másodperc alatt éri el.

Észak-Amerikában decemberben kezdik el forgalmazni, ott is gigantikusnak számító 102 900 euro-s áron. Kérdéses, hogy figyelembe véve az amerikai benzinárakat, mekkora lesz érte a tolongás Spartanburg-ban, ha 25 000 euroval olcsóbban már hozzá lehet jutni egy benzines X6 5.0i xDrive-hoz, vagy 45 000-el kevesebbért a slágermodellnek számító, belépő szintű X6-oshoz.
Az euro-dollár keresztárfolyam napjainkban valahol a 1,49 körül mozog. Lehet szorozni...