Itt a Duster 4x4 - Alain Prost jégre viszi a Dacia SUV-ot

A Trophée Andros-on nem ritka, hogy egy versenyautó keresztbe fordul a pályán. Egy? Mind!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Dacia hivatalosan is bemutatta a leendő szériagyártású terepes, a Duster szabadidőautó versenyváltozatát. A románok korábban H79 kódnéven emlegetett újdonsága először ezen a télen a Francia-Alpokban, a 20. Trophée Andros futamain szerepel majd a nyilvánosság előtt. A franciák (románok?) azt remélik a premiertől, hogy a klasszikus Gordini versenyautókat idéző színe már első látásra vonzza majd a tekinteteket és formája megdobogtatja a szíveket. A speciálisan felkészített, szöges gumikkal szerelt SUV sikeres szereplése a Val Thorens-i síparadicsom havas-jeges pályáján jól kamatozhat majd az autó 2010 elejére ígért európai bevezetésekor.

Igazi szenzációnak számít az a bejelentés, hogy az autót a négyszeres Formula 1-es világbajnok, Alain Prost viszi a jégre. Az élő legenda tavaly még Toyota Auris-sal indult a trófeáért, de az idei "L'épopée des héros" azaz a Hősök eposza sorozatban már ismét a francia érdekeket képviseli. Az 54 éves "Professzor" 2003 óta jégrally-zik, azóta több futamgyőzelmet aratott és kétszer nyerte el az Andros trófeát. Versenyzői tapasztalata minden bizonnyal jól jön majd a gyárnak a további 4x4-es fejlesztéseknél és beállításoknál.

A Duster 4x4 most bemutatott versenyváltozatát a Renault Sport Technologies fejlesztette ki Franciaországban. A mindössze 25 literes benzintankkal szerelt, 950 kg önsúlyú, üvegszálas karosszéria-elemekkel burkolt, csővázas autót 350 lóerős, háromliteres, 24 szelepes V6-os Renault-Nissan motor hajtja, amelyet az ideális súlyelosztás érdekében a vezető mögé, a hátsó ülések helyére építettek be. A VQ 30-as motor 360 Nm-es maximális nyomatéka hatfokozatú szekvenciális SADEV váltón és LSD-difin át jut a speciális, - Continental Racing Contact 3 - szögesgumikkal szerelt kerekekre. A jégbalett kisívű kanyarjaihoz kifejlesztett versenyautó nemcsak összkerékhajtást, de állítható mechanikus összkerék-kormányzást és kerekenként dupla-lengőkaros felfüggesztést is kapott.

A hatodik Dacia modell, egyben a márka első 4x4-ese 2010-ben kerül piacra.