Új Ford Focus és MyFord Touch világpremier Detroitban

Ez lesz az amerikaiak új családi autója?

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A NAIAS, a North American International Auto Show első napjára időzítette a Ford az új Focus világpremierjét. A világpremiert azért fontos hangsúlyozni, mert a 2012-es Focus vezeti be a márka új C-kategóriás modellsorozatát, amelyben mintegy 10 modell épül majd azonos padlólemezre világszerte. Az új generációs Focus gyártása Európában és Észak-Amerikában 2010 végén, az értékesítés kezdete 2011 elején indul. Az autók kezdetben a németországi Saarlouis-ban, az USA-ban Michigan-ben és Kínában készülnek.

A Detroit-i Autószalonon az újdonság két változatát is bemutatták, a sportos négyajtós szedán és az ötajtós ferdehátú egyaránt a kinetikus dizájn új evolúcióját tükrözi, amelynek lényege, hogy az autó még álló helyzetben is mozogni látszik. A belső tér egy olyan modern pilótafülke, amelyben a középkonzol szinte körülöleli a vezetőt, és lehetővé teszi számára, hogy a kapcsolókat, gombokat és a kijelzőt könnyedén elérje. A belső tér és egyben az autó legjelentősebb innovációja a MyFord Touch rendszer. A műszerfalon található 20,3 cm átlójú érintőképernyő segítségével a vezető egész sor multimédiás és navigációs funkciót kezelhet. A MyFord rendszert a SYNC csomag egészíti ki, amelynek része a hanggal történő vezérlés, a Bluetooth és a műholdas navigáció. Az utastérben jelentősen lecsökkentették a zajszintet is, sőt a tervezők még olyan részletekre is odafigyeltek, mint az ajtócsukódás hangja vagy a kormánykerék vastagsága, párnázása és a varrása.

Biztonsági és kényelmi megoldások egész sora szolgálja ki a vezetőt, ezek közé tartozik a kulcs nélküli nyitás és a FordPower nyomógombos motorindítás, a tolatókamera valamint a párhuzamos parkolást támogató félautomatikus rendszer, amely már-már automatikusan bekormányozza az autót a parkolóhelyre.

Az új Focus globális motorpalettáján a Ford négyhengeres, turbofeltöltéses EcoBoost és közvetlen befecskendezéses (DI) benzinmotorjai - köztük egy 1.6 literes változat Európának -, valamint módosított Duratorq TDCi common-rail dízelmotorok szerepelnek, amelyek 10-20 százalékkal fogyasztanak kevesebbet, mint a jelenlegi motorok.

Detroit-ban a Ford megerősítette korábbi igéretét is, mely szerint 2011-ben már teljesen akkumulátoros hajtású Focus-t is gyárt majd a Michigan-i üzemben. Ez lesz a vállalat első sorozatban gyártott, elektromos személyautója.

Ide tartozik, hogy az Autószalon közel 40 világpremierje közül az AutoWeek amerikai autós magazin az új Focus-t választotta 2010 legjelentősebb modelljének, más szakírók pedig már odáig mennek, hogy egyenesen felteszik a kérdést: ez lesz az amerikaiak új családi autója?

Az új Focus magyarországi értékesítése 2011 elején kezdődik.