Új BMW 6-os Coupé és Cabrio, új V8-as és dízelmotorral

A világ legerősebb 3.0 literes soros hathengeres dízelmotorjával a BMW ebben a szegmensben első ízben próbál szerencsét.

A 2003-as Frankfurti Autókiállítás egyik szenzációja volt a "cápaszájú" 6-os. Az eltelt négy év adott annyi új ötletet a formatervezőknek, amiért már érdemes volt a külső megjelenésen változtatni. Újak az első, - ezeken kiszélesedtek a levegőbeömlők - és a hátsó lökhárítók. Változtattak a fényszórókon, amelyek immár minden modellben bi-xenon kivitelűek, az irányjelző izzóit LED-ek váltották fel. Új a kupé-modell beépített harmadik féklámpája is. Hátul az összes izzót fényemittáló diódára cserélték. A vezetési komfortot javító iDrive rendszer a "Kedvencek" funkcióval kiegészítve lett jóval használhatóbb.

A lényeges változás az új modellek motorterében történt. 635d jelzéssel immár dízelmotorral is rendelhető a kupé és a cabrio változat egyaránt. A hathengeres 3.0 literes ikerturbós dízelmotor 286 lóerős, 580 Nm a nyomatéka és 6,3 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a 6-ost, ahonnan az elektronikusan maximalizált 250 km/óráig képes tovább gyorsulni. A dízel változatot elsősorban fogyasztása teszi majd vonzóvá, ugyanis a gyári adatok szerint 100 kilométeren beéri 6,9 liter gázolajjal. Az új 6-os sorozatban most mutatkozik be a BMW Efficient Dynamics nevű rendszere, amely többek közt a fékezéskor nyert energiát az akkumulátor töltésére hasznosítja, de tartalmaz egy automatikus motorleállító és indítókomponenst is.

Frissül a 630i jelzésű benzines változat is, amely egy 3.0 literes közvetlen befecskendezésű, 270 lóerős, 320 Nm-es nyomatékú motort kapott. Ezzel 6,2 másodperc alatt éri el a 100-as tempót.

Ősztől kezdve a 650i lép a 645Ci helyébe. Nyolchengeres, 367 lóerős (270 kW), 490 Nm nyomatékú 4.8 literes motorja 5,4 másodperc (a kabriót 5,7 másodperc) alatt gyorsítja 100-ra. A végsebességét elektronikusan szintén leszabályozták 250 km/órára.

A benzinesekhez felárért, a dízel 6-osokhoz viszont szériában jár az X5-el bevezetett, majd az 5-ös sorozatnál is alkalmazott 6 sebességes sport-automataváltó. Ezzel a közvetlen motorkapcsolatnak és a rendkívül precíz szabályzásnak köszönhetően alacsonyabb fogyasztás érhető el, mint a manuális váltóval készülő modelleknél.

Az új modellekbe rendelhető adaptív kanyarkövető fényszóró, megállításra is képes távolság- és sebességtartó automatika valamint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. Emellett továbbra is elérhető lesz a fontosabb adatokat a vezető látóterébe vetítő head-up display és az éjjellátó rendszer is.

Az újítások a standard modelleket érintik, az M6-ost nem.