Ken Block tövig nyomja...

...hóban, fagyban, Ford-ban is!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Amikor tavaly év végén Ken Block "kiszállt" a Subaru-ból, az amerikai rally-sztár sikeres elcsábítását a Ford óriási ovációval ünnepelte: nyomban bejelentették, hogy a svéd Olsbergs Motor Sport Evolution (OMSE) közreműködésével építettek neki egy kétliteres, turbomotoros versenyautót. Az OSME már 2009-ben is "besegített" a Fordnak: közösen indították a Fiesta Rallycross autót az amerikai Pikes Peak hegyi futamon, két héttel később pedig egy másik, de gyengébb Fiesta-juk nyert az X Games-en. Az átigazolás a Kék Ovális és Ken Block számára egyaránt előnyös, hiszen a versenyzővel a Ford népszerűsítheti Észak-Amerikában új, európai fejlesztésű, de globális modelljeit, az új Fiesta-t és a Focus-t, Ken Block pedig a Rally America mellett egy Ford Focus RS World Rally Car volánja mögött részt vehet az FIA Rally Világbajnokság (WRC) futamain is. Első külföldi versenye a Mexico Rally lesz március elején, majd csapattársaival, Hirvonen-nel és Latvala-val további WRC futamokon indulhat Törökországban, Portugáliában, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban és Wales-ben. Ken Block Focus RS WRC versenyautójának felkészítését az M-Sport, a Ford hivatalos WRC partnere végzi. A Rally America-n és az X Games-en a Fiesta versenyautóval indul.

A rally-Fiesta, pontosabban a Monster Fiesta Rally America 2.0 literes, soros, négyhengeres, hosszában beépített motorja a Garrett turbotöltővel 493 lóerős - lenne, de a Rally America szabályai a turbo-beömlő szűkítését írják elő, amivel 330 lóerőre korlátozzák az autó teljesítményét. Az állandó négykerékhajtást első, középső és hátsó - mechanikus zárású - differenciálművek egészítik ki. Az Olsbergs MSE felépítményben a tető és ajtók acélból, a többi karosszériaelem kevlárból és szénszálas műanyagból készült. A "hangszer" 6000/perc fordulatszámnál 800 Nm nyomatékkal forgatja a Pirelli murva-abroncsokkal szerelt 15 collos Speedline márkájú magnézium-keréktárcsákat. A rally-Fiesta 3,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, a végsebessége 250 km/óra.

A csapat, a Monster World Rally Team január 29-30-án mutatkozott be a vadonatúj Fiesta-kkal a Sno*Drift Rally futamon Michigan-ben. Block mitfárerével, az olasz Alessandro Gelsomino-val kiválóan startolt és már az első szakaszon magához ragadta a vezetést, ám a hetedik szakaszban egy futómű-probléma miatt a verseny feladására kényszerült. - Minden nagyszerűen indult: megnyertem az első szakaszt, amire kevesen számítottak, lévén most versenyeztem első alkalommal a Fiesta-val. Az útviszonyok rettenetesek voltak, ez volt valószínűleg a legjegesebb pálya, amelyen valaha is versenyeztem - mesélte mosolyogva Block. - Annak ellenére, hogy igyekeztem óvatosan venni az akadályokat, sajnos sikerült a felfüggesztést párszor keményen odacsapni, végül emiatt kellett feladnunk a versenyt. Természetesen kissé csalódott vagyok, hisz minden esélyem meg volt a győzelemre, ezért már alig várom a 100 Acre Wood futamot. A rally-Fiesta elképesztően nyomatékos és megdöbbentően gyors, kíváncsi vagyok hogyan viselkedik majd normál útviszonyok mellett - tette hozzá jellegzetes, csibészes mosolyával a videókirály.

A Monster World Rally Team a Rally America sorozat mind a hat futamán indul, Ken Block amerikai szereplésére július végén a 16. X Games teszi majd fel a koronát Los Angeles-ben.