Paris Hilton - csak józanul, csak lassan!

Józanul vezetni? Ez még hagyján. De lassan? Egy Mercedes SLR McLaren-nel?

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Gyorshajtás, ittas vezetés. Ez volt a bűne Amerika Szőke Nőjének, amiért aztán kemény 23 napig raboskodhatott. Most 2009 márciusáig feltételesen ugyan kiengedték, de különösen ügyelnie kell arra, hogy tűsarkával addig óvatosan tapossa a gázpedált.

De milyen gázpedált! Igaz, az autó már egy éves, de még mindig a világ hatodik legdrágább csodája - egy Mercedes SLR McLaren. Tavaly először alaposan lemosta Bentley Continental GT-jét (ld. a videot), majd lecserélte erre a több mint 450 000 dolláros Mercire.

Az SLR McLaren a világ leggyorsabb automata sportkocsija. Az SLR a Sport, Light, Racing rövidítése, más típusoknál nem használják. A Mercedes ezeket a sportkocsikat a McLarennel közösen fejlesztette ki, Angliában, Wokingban a McLaren Technology Centre-ben szerelik össze. Az MTC elsősorban a Forma-1-es autók tervezésével és építésével foglalkozik, de miután 1995-től a Mercedes szállítja a Forma-1-es csapat motorjait, közös projektben létrehozták az SLR-t.

A végsebessége 334 km/óra (207 mph), de mentek már vele 210 mph-t is, igaz akkor, nyomatékátalakítóval. 100-ra 3,8 másodperc alatt, 0-ról 200-ra 10,6 másodperc alatt gyorsul, a 300-at 28,8 másodperc alatt éri el. Majdnem fél perc alatt, valóságos örökkévalóság! Mindezért 626 lóerős, kompresszoros, 780 Nm nyomatékú motorja a felelős.

A karosszériája könnyű, csak 1768 kg, teljes egészében szénszálas műanyagból készült. Nemcsak az egyik legdrágább sportkocsi, de a legbiztonságosabb és a legfényűzőbb is. A 370 mm-es első féktárcsák alapanyaga szénnel erősített kerámia, ezek akár 1000 °C hőmérsékletet is könnyedén elviselnek, így megbízhatóbb a fékhatásuk, mint az acéltárcsáknak. Elől 8, hátul 6 fékmunkahenger állítja elő az 1500 kW fékteljesítményt.

Ha már említettük az autó árát és a világrangsorban elfoglalt helyét, érdemes egy pillantást vetni a vetélytársakra is. Sorrendben az 5. legdrágább autó a Porsche Carrera GT, 4. a Koenigsegg CCX, 3. a Pagani Zonda C12 F, 2. a Ferrari Enzo és végül az autók királya, a királyok autója: a Bugatti Veyron 16.4.

Ami pedig a fényűzést, a luxust illeti, a Mercedes-Benz és a TAG Heuer egyedi órát is kínál az SLR McLaren tulajdonosoknak. Az óra legalább annyira különleges és izgalmas darab, mint maga a szupersportkocsi. Az teszi igazán különlegessé, hogy kizárólag Mercedes-Benz SLR McLaren-tulajdonosok juthatnak hozzá. Fekete számlapja első pillantásra olyan hatást kelt, mint az SLR McLaren műszerfala, a számlap mellett szokatlan elrendezésben sorakozó gombok pedig a sportkocsi váltógombjait idézik. Jellegzetes ismertetőjegye a két kopoltyú-szerű nyomógomb az oldalán.

A különleges órában TAG Heuer Caliber 17 szerkezet dolgozik. Ez az egyetlen óramű, amely egyszerre képes automatikus felhúzásra, kronográf-funkcióra és dátum megjelenítésére.
36 000-es óránkénti frekvenciája szavatolja, hogy képes az időt tizedmásodperc pontossággal mérni.