Mercedes-Benz SLS AMG F1 Safety Car - új szezon, új biztonsági autó

Nico Rosberg és Michael Schumacher "járatta be" Bernd Mayländer új autóját.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Nico Rosberg és Michael Schumacher, azaz a Mercedes GP Petronas csapat mutatta be a világsajtónak március 2-án a genfi Autószalonon a Formula-1-es futamok vadonatúj biztonsági autóját, az SLS AMG F1 Safety Car-t. Amikor a sirályszárnyak felnyíltak, a vezetőülésből Nico, az utasülésből pedig a "nagy öreg", Schumi kászálódott ki, a sztárokat Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG első embere fogadta. Kérdésére, hogy milyen érzés versenyzőként ülni a biztonsági autóban, a hétszeres világbajnok óvatosan csak annyit mondott, hogy érdekes, Nico pedig irigykedve emlegette Bernd Mayländer-t, a Safety Car állandó gazdáját, "aki azonnal a mezőny élére áll és mindig az élen autózik, ahányszor csak bejön a pályára". Mindketten remélik viszont, hogy az SLS AMG LED-es féklámpái egyszer sem villannak fel előttük az idei szezonban...

A Formula-1 történetének legerősebb biztonsági autóját a Mercedes legújabb sportkocsijából, az SLS AMG-ből alakították ki, ez váltja le az utóbbi két évben használt SL63 AMG-t. A felfelé nyíló ajtajú, "sirályszárnyas" autót 650 Nm csúcsnyomatékú, 6.3 literes, 571 lóerős V8-as benzinmotor hajtja. Álló helyzetből 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a vége 320 km/óra. Az 1620 kilogramm súlyú, AMG SPEEDSHIFT DCT 7-sebességes váltóval szerelt alumíniumvázas jármű úttartását elektronikus menetstabilizáló rendszer javítja. A megállásról elöl 400, hátul 360 milliméter átmérőjű kerámia-féktárcsák gondoskodnak. A Safety Car mögött poroszkáló versenyautók pilótáit beépített TV-kamerával szerelt, áramvonalas, LED-es fényhíd fegyelmezi. A rendszám helyén lévő Safety Car feliratot 700 LED világítja meg és ad extra erős fényű hátsó világítást.

Hiába a szuperkocsi, a kilencedik éve biztonsági autót vezető, korábbi Mercedes-Benz DTM-pilótának, a 38 éves német Bernd Mayländernek nem könnyű a dolga. A futamok előtt legfeljebb egy órát gyakorolhat a pályán; a versenyautóknál közel háromszor nehezebb és fele akkora teljesítményű autójával még a kanyarokban is legalább százas tempóval kell hajtania, hogy a mögötte haladó versenykocsik motorjai megfelelően hűljenek, fékjeik és gumijaik viszont melegen maradjanak. Hibázni a safety car sofőrjének sem szabad, de ő is ember: néhány éve a monacói pálya egyik beláthatatlan kanyarjában Mayländer belerohant egy vontatott, az edzésen megsérült Formula-1-es kocsiba.

A versenyen a boxutcában készenlétben álló biztonsági autó "utasa" az egykor ugyancsak a Német Túraautó Bajnokságban versenyző 44 éves brit Pete Tibbets, a FIA megbízottja lesz, aki a rádió-összeköttetést is tartja a versenyigazgatósággal.

Idén is kihagyták a 13-as rajtszámot, de ez csak lélektanilag számít, a bajban azért az igazi segítséget a gyorsbeavatkozó kocsi jelenti. A Formula-1-es futamokon ezek is Mercedesek, immár 1996 óta. Az idei évad 6.3 literes Mercedes-Benz C63 AMG Estate modellje harmadik éve szolgál orvosi autóként, de most új pilótával: a volt dél-afrikai autóversenyző Alan van de Merwe mellett idén a FIA Nagydíjak főorvosa, a belga Dr. Gary Harstein ül, mögötte minden futamon két ápoló készül bevetésre az Official F1 Medical Car személyzeteként a március 14-én Bahreinből induló szezon során.

[A nol.hu cikke nyomán]