4896 km/liter - fantasztikus fogyasztási rekord az Eco-marathon-on!
2 beszólásA győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata szintén új rekordot állított fel kategóriájában.
Az Eco-marathon versenyt azzal a céllal rendezik meg évről-évre, hogy a résztvevőket olyan járművek tervezésére és megépítésére ösztönözzék, amelyek a legkisebb üzemanyag-felhasználással és a legalacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett jutnak el a legmesszebbre. Ezen a versenyen nem az számít, hogy melyik jármű halad át először a célvonalon, hanem az, hogy az autók a lehető legkisebb üzemanyag-fogyasztást érjék el. Idén 22 európai és afrikai ország 213 csapata indult, a mintegy háromezer diák - főként mérnök-hallgató - nyolc üzemanyag- illetve energiatípus szerint kialakított kategóriában versenyzett - jórészt saját gyártmányú járművel.
A Klettwitz melletti EuroSpeedway Lausitz versenypályán egészen fantasztikus eredmények születtek. Az abszolút győztes, a nantes-i Műszaki Főiskola "Polyjoule" csapata átszámítva, egy liternyi üzemanyaggal 4414 kilométert(!) tett meg üzemanyagcellás autójával. A csapat az utolsó napon még ezt a rendkívüli eredményt is túlszárnyalta, és további 482 kilométerrel növelte előnyét: 4896,1 kilométerrel elsöprő győzelmet aratott. Ez a táv nagyjából megfelel egy egész Európán átvezető útnak, a norvégiai Északi-foktól egészen Olaszország legdélebbi csücskéig. A gallok ezzel az eredménnyel a svájci ETH csapat ötéves világrekordját adták át a múltnak, a svájciak anno egy liter üzemanyaggal 3836 kilométert tettek meg.
A versenyt lebonyolító németeknek sem volt okuk szégyenkezni, versenyzőik (átszámítva) 1 literrel 2795 kilométerre jutottak üzemanyagcellás autójukkal.
Magyarországot három csapat képviselte; az Óbudai Egyetem és a győri Széchenyi István Egyetem mellett idén a Kecskeméti Főiskola is saját járművel és csapattal indult.
Az Urban Concept/Solar, azaz a városi közlekedésre alkalmas napelemes járművek kategóriájában igazi magyar siker született, a Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata új rekordot állított fel és kategóriagyőztes lett. Ebben a kategóriában a célba érkező járműveknek pozitív energiamérleggel, azaz az induláshoz képest több energiával kellett rendelkezniük - ez idén először a győri csapatnak sikerült. - A verseny során 1 028 454 Joule energiát használtunk fel, napelemeink pedig 1 078 356 Joule energiát termeltek - mondta a futam után Szauter Ferenc, a csapat menedzsere. A napsütés, a jó idő kedvezett a győrieknek és így már harmadik éve hozhatták haza az első díjat. Ráadásul a WWF az "energiatermelő autót", a SZEvolution-t a környezetvédelem egyik "nagykövetének" választotta.
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen