Suzuki SX4 Monster Sport - a 910 lovas hintó nyerte a Pikes Peak hegyi futamot

Nobuhiro Tajima: Gyere, gyere ki a hegyoldalba... Gyere, de nem ülhetsz be a mi autónkba!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Ismét, immáron sorozatban ötödször is a Szörnyeteg nyert a Pikes Peak futamon... és a Suzuki ismét lenyomott egy Porsche-t! Bár a hír második fele meglepő, de igaz: az idén június 27-én megrendezett PPIHC (Pikes Peak International Hill Climb) hegymászóversenyen ismét a Szörnyeteg, a 60 éves japán Nobuhiro Tajima és az általa dirigált hatalmas Suzuki-ménes futott fel leggyorsabban a fellegekbe és nyerte meg a "Race to the Clouds"-versenyt Colorado Springs-ben.

Az autó, a Suzuki SX4-ból kialakított Monster Sport SX4 Hill Climb Special egyedi darab, hasonló sincs több a világon. A duplaturbós, háromezer-száz köbcentis, 910 lóerős, hatsebességes, karbonszálas, kevlárral megerősített karosszériájú, összkerékhajtású SX4 a tavalyi versenyautó továbbfejlesztett változata, amelyet kifejezetten hegyi versenyekre épített az erre szakosodott Monster Sport csapata. Persze a 285/50-20 FALKEN WILDPEAK abroncsok is tették a dolgukat az ideálisnak egyáltalán nem mondható pályán...

Az idén 88. alkalommal megrendezett Pikes Peak történetében az a legérdekesebb, hogy immáron paranoiás a futamon induló volánakrobaták küzdelme az idővel: a 156 kanyarral tarkított, 1400 méter szintkülönbségű, pár méter híján 20 km-es pályán még soha senkinek sem sikerült elérni a 10 perces álomhatárt. A sorban ott tolong saját 2007-es csúcsával (10' 01,408") Tajima is, akinek végül idén 10 perc 11,490 mp-es időeredménye elég volt ahhoz, hogy ne csupán a saját kategóriájában nyerjen, hanem az abszolút győzelmet is megszerezze. De a bűvös 10:00 neki sem jött be...

A második, az edzésen készült videó végén (és a harmadik videón is) feltűnik még egy igazi unikum, egy Hyundai Genesis Red Bull PM580. A "Monster" Tajima-nál majd' egy perccel rosszabb időt autozó Rhys Millen a "mindent szabad" kategóriában ezzel a saját építésű, 775 lóerős összkerékhajtású autóval a harmadik lett. A kaszkadőr Paul Dallenbach és a kétkerékhajtású Chevy fél perccel jobb idővel, csakúgy mint tavaly, idén is a második - többen nem is indultak a "királykategóriában". Az összkerékhajtású kategóriában egy Mitsubishi Lancer Evolution 4WD lett az első 11 perc 53,2 másodperces idővel.

Visszatérve a Porsche-ra: az idei PPIHC-n azért végül mégiscsak született egy rekord is: egy Porsche GTR3 Cup - Jeff Zwart-al a volánja mögött - új pályarekordot állított fel a farmotoros, kétkerékhajtású autók között. De ez már egy másik történet...