Subaru Impreza WRX STI 2011 - "Minden Idők Leggyorsabb Modellje"

"The best-handling Impreza WRX STI models Subaru has ever offered". A legjobban vezethető Impreza WRX STI modell, amit a Subaru valaha is kínált. Ennél szebben mi sem tudtuk volna megfogalmazni...

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Subaru zászlóshajóját legutóbb 2007-ben frissítették, akkor a szimmetrikus AWD hajtás a WRX STI teljes megújulását jelentette. Az összkerékhajtású autó attól kezdve nemcsak nagyobb és élvezetesebb teljesítményt nyújtott, hanem kezelhetősége is érezhetően javult. Nem véletlenül mutatta be éppen ezzel az autóval azokat a ma már legendásnak számító piruetteket Ken Block amerikai volánakrobata.

Az új, frissített arcú 2011-es WRX STI a "Minden Idők Leggyorsabb WRX STI Modellje" koncepció alapján született. A "gyorsaságot" nem abszolút értelemben kell érteni, hiszen a száguldásnak azért a világon mindenhol vannak bizonyos korlátai, hanem úgy, hogy az autó a legváltozatosabb időjárási-, közlekedési- és útviszonyok mellett is ugyanúgy viselkedik és tökéletesen uralható marad. Hogy mindez a valóságban is igaz legyen, a japánok zsúfolt, lassan araszoló nagyvárosi forgalomban és extrém körülmények között a Nürburgringen is tesztelték. A gyár szerint "a 2011-es WRX STI új futómű-beállításainak, a továbbfejlesztett felfüggesztésének és az alacsonyabb hasmagasságnak köszönhetően még stabilabbá és kiszámíthatóbb viselkedésűvé vált, tökéletesen uralható, miközben élvezetes menetteljesítményeket nyújt". Majd meglátjuk - mondaná erre Ken Block, ha most éppen nem a Ford-nál tekerné a volánt...

A 305 lóerős, négyhengeres boxer-turbomotor teljesítményét igazi műszaki csemegének számító fékrendszer tartja kordában: a Super Sport ABS-rendszeren keresztül az elektronikusan szétosztott fékerő (EBD) egymástól függetlenül hat a Brembo-fékekre.

Természetesen a menettulajdonságokon is javítottak néhány elektronikai hókusz-pókusszal, a Multi-Mode Driver Controlled Center Differential (DCCD) közreműködésével például a szimmetrikus AWD-rendszert lehet háromféle automata és hatféle(!) manuális üzemmódra állítani, a Multi-Mode Vehicle Dynamics Control (VDC) pedig a már emlegetett, "semmilyen korábbihoz nem hasonlítható" menettulajdonságokat hivatott a vezető keze alá varázsolni, ráadásul úgy, hogy a középkonzolról a menetdinamika Intelligent, Sport és Sport Sharp fokozatban még állítható is.

A 2011-es modellkínálatban egyébként a már ismert ötajtós kivitel mellett megjelent a négyajtós (szedán) változat is, hatalmas, szívdobogtató hátsó légterelővel.