Nissan Juke - új crossover a piacon, új szalon Budapesten

1 beszólás

Hovány Márton: "...igenis él a magyar autópiac! Még nem virul, de él, és vannak emberek, akik elkötelezettek az újbóli felvirágoztatására".

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Nissan új crossoverének hazai premierjéhez kapcsolta a legújabb budapesti Nissan-szalon felavatását: közel egyhónapos próbaüzem után hivatalosan is megnyílt a Nissan Hovány márkakereskedés a Lágymányosi-híd pesti hídfőjénél. Az ünnepélyes megnyitón Hovány Márton tulajdonos szívet melengetően optimistán beszélt: "...igen is él a magyar autópiac! Még nem virul, de él, és vannak emberek, akik elkötelezettek az újbóli felvirágoztatására. - A budapesti nyitás több szempontból is "első-érzést" kelt bennem: első, mert közel húsz éve, 1991-ben éppen a Nissannal kezdtük a Hovány Kft. működését - ráadásul Magyarország első Nissan márkakereskedéseként, most pedig a Nissan lett az első a cégcsoport történetében, amellyel Budapesten is megjelentünk" - mondta.

A Nissan kampányszlogenében csak "városállóként" emlegetett Juke hazai értékesítéséhez nemcsak az importőr, de a legtöbb Nissan-t értékesítő magyar márkakereskedő is szép reményeket fűz: "A városi életforma és ízlésvilág sajátságaihoz kitűnően illeszkednek a Juke sportos, dinamikus, magasépítésű vonalai és menettulajdonságai. Méretei biztosítják, hogy kimondottan könnyen boldogul a városi forgalomban, továbbá haladó formaterve miatt a tipikus nagyvárosi autók közé sorolható".

A Murano és a Qashqai kisöccse a Nissan első "baby crossovere". A "városi játékosoknak" szánt autó főként egyedi dizájnjával próbál leendő vásárlóinak szívébe férkőzni, de tervezői gondoltak azokra is, akik nem érzelmi alapon, hanem racionális szempontok alapján választják ki autójukat. A hazai Juke-kínálat igazán bőséges: összesen 11 féle verzió rendelhető háromféle felszereltség (Visia, Acenta, Tekna), háromféle motor (1.5 dCi dízel 110 LE, 1.6 benzines 117 LE, 1.6 DIG-T benzines 190 LE), és háromféle hajtáslánc változatból (2WD manuális váltóval, 2WD XTRONIC CVT váltóval, 4WD XTRONIC CVT váltóval). A motorok közül kiemelkedik a legerősebb, a közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű, 190 lóerős DIG-T benzinmotor, amely a maga 240 Nm-es nyomatékával 8 másodperc alatt gyorsítja 100-ra az autót. A dízelmotor csak kétkerék-hajtással és hatfokozatú kéziváltóval rendelhető.

Ami a 4x4-es hajtást illeti, a Juke a Nissan ALL-MODE 4x4 összkerékhajtási rendszerének továbbfejlesztett változatát kapta, amely már tartalmazza a hátsó hajtott kerekek közötti - akár 0:100 arányú - nyomaték-átirányítási technológiát is. A Torque Vectoring System (TVS) hatására kanyarodás közben csökken az alulkormányozottság érzése.

Az Európában (NDE) és Japánban (NDC) tervezett coupé-s, sportos autó olyan benyomást kelt, mintha nem négy-, hanem csak kétajtós lenne. Belső terében a motorkerékpár-üzemanyagtartályra emlékeztető magasfényű – metálpiros vagy fegyverszürke - lakkal bevont középkonzol és kartámasz dominál. Ezt az ötletet állítólag tényleg a motorkerékpárokról koppintották a tervezők, akik rally-autókról és a motorkerékpárokról is gyűjtöttek "inspirációt". A "sportos vonal" része a középkonzolon található Nissan Dinamikus Üzemmód Vezérlő is, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy igényei szerint Normal, Sport vagy Eco menetdinamikával autózzon.

A Juke alapból 251 literes csomagtere átalakítható és tele van rejtett pakolóhelyekkel. Ha a hátsó üléseket előre döntjük, a csomagtér 830 literesre bővül.

A kompakt-crossover kategória jól bejött a Nissannak, eddig csak Európában már félmillió Qashqai kelt el. Sikerét azzal magyarázzák, hogy "a vásárlók ráuntak a hagyományos autókra". Ha azt vesszük, hogy a Juke a Qashqai-hoz képest még merészebb, még vakmerőbb és azt, hogy a belépő szintű, elsőkerékhajtású "baby" ára alig több, mint négymillió forint, talán jogos is a Nissan piaci optimizmusa: az értékesítés oroszlánrésze Európában történik majd, és csak ezután következnek az egyéb piacok.