Itt a Gymkhana 3 - most betonteknőben ég a gumi...

Ken Block csak kisírta magának a 4x4-es Ford Fiesta-t...

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Erre mondja a magyar: kicsi a Ford, de erős! Az Olsbergs MSE közreműködésével végre elkészült a 2011-es Fiesta összkerékhajtású drift-változata, az az autó, amellyel már bátran beszánkázhatott a betonteknő kapuján az amerikai rally-ikon.

Ken Block nem szegény ember, ő a DC Shoes egyik alapító-tulajdonosa. Első Gymkhana videójában, 2008 decemberében egy Subaru Impreza WRX STI-t kínzott, ahogy ő mondta, "csak úgy kedvtelésből". "Kibéreltem a kaliforniai El Toro légibázist, ahol kicsit szórakoztam a legújabb játékommal". Azóta a "Gymkhana-jelenség" több, mint 70 millió (!) YouTube letöltést produkált és Ken Block-ot a világ egyik legismertebb autóversenyzőjévé tette.

Ken idén márkát, illetve autót váltott és a Ford Fiesta tengerentúli piaci bevezetésében főszerepet vállalva a Monster World Rally Team tagjaként több versenyen is egy Monster Fiesta-val indult.

A mutatványhoz épített rendkívül agresszív külsejű, brutális spoilerekkel felszerelt Gymkhana 3 Fiesta elképesztően erős, a fékpadon 850 lóerőt teljesítő, de elektronikusan 650 lóerősre leszabályozott motorja 1,9 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra az 1,1 tonnás autót. Az Alcon-kuplunggal és a hatsebességes Olsbergs Mak-trak szekvenciális, magnéziumházas váltóművel összekapcsolt erőforrás 4000/perc fordulaton 895 Nm nyomatékot produkál. Meglepő módon a pedálsort a Skoda WRC-ből kölcsönözték...

Ami a Gym3 helyszínét illeti, a 43-as szám ismét szerencsét hozott az amerikainak, aki hosszas keresgélés után végre Párizs mellett megtalálta álmai pályáját, és így a folytatásos cipőreklám legújabb epizódja az 1924-ben épült, Autodrome de Linas betonteknőjében játszódik. A 2,5 kilométer hosszú, 51 fokos ovális pálya dőlésszöge a duplája a NASCAR pályák átlagos lejtésének - és mint tudjuk, a szakadékban mindig jól gyorsulnak az autók...