Meglestük: így készül az Év Villamosa, a Nissan LEAF!

A LEVÉL a világon az első, nagy sorozatban gyártott, 100 százalékban elektromos hajtású, önmagában nulla károsanyag-kibocsátású autó.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A gyártósor tavaly októberben indult a Nissan japán főhadiszállásán, Oppama-ban, a LEAF a japán és észak-amerikai kerekedőknél már decemberben megjelent. Itt Európában a híre kissé megelőzte, 2010 novemberében 23 ország 58 szakújságírója a LEVÉLnek ítélte a Car Of The Year 2011 címet és ezzel a díj történetében első alkalommal kizárólag akkumulátorral és villanymotorral hajtott jármű lett a kontinensen az Év Autója.

A gyártósor elindításakor rendezett ünnepségen Carlos Ghosn, a Nissan első embere arról beszélt, hogy a LEAF nemcsak a Nissan és a Renault-Nissan Alliance történetében jelentős eredmény, de fontos mérföldkő a világ valamennyi autógyártója számára is. Szerinte a vásárlók már eldöntötték, hogy milyen autókat szeretnének és a Renault-Nissan Szövetség pontosan tudja, miként feleljen meg ezeknek az elvárásoknak. Az első ígéretes modell ebből a szempontból a LEAF, amely "jó minőségével radikálisan átalakíthatja az autógyártókkal szemben támasztott elvárásokat világszerte".

Ami a gyártást illeti, a LEAF ugyanolyan gyártósoron készül, mint a hagyományos motorral szerelt Juke, Note vagy az Európában nem forgalmazott Cube. A szerelőszalagnak csak azt a részét változtatták meg, ahol a 48 darab, egyenként négy cellából álló Automotive Energy Supply Corporarion (AESC) gyártmányú lítium-ion akkumulátorcsomagot beépítik az üzemanyagtank helyére a padló alá, illetve ahol a hagyományos motor helyére az inverter és a 80 kW-os, 280 Nm nyomatékú villanymotor kerül.

Az Oppama-i telephelyen évente 50 000 darab LEAF-et gyártanak, de 2012-től az Egyesült Államokban, Smyrna-ban 150 000, 2013-tól pedig az angliai Sunderland-ban további 50 000 készül évente.

Európai forgalmazása az Egyesült Királyságban, Írországban, Hollandiában és Portugáliában kezdődik.