Meglestük: így készül a Chevrolet Volt!

Az Év amerikai Autója ez év végére Európába is megérkezik.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A General Motors történetének első benzin-villany hajtású hibridje átütő sikerrel debütált: a személyautó kategóriában a Chevy Volt lett a 2011-es Év Autója Észak-Amerikában. 49 - napilapoknál, magazinoknál, internetes oldalaknál, valamint rádió- és televízióállomásoknál dolgozó - szakújságíró döntött így, és ezzel a General Motors túl is teljesítette három évvel ezelőtt tett ígéretét: megtervezte, megépítette és piacra dobta az első kiterjesztett hatótávolságú elektromos hajtású autót.

A Michigen-i Detroit-Hamtramck Assembly - ahol a Volt készül - a GM egyik büszkesége. Büszkeség ide, büszkeség oda, az összeszerelő üzemben az iparágat sújtó válság kitörését követően egy műszakban naponta mindössze 290 autót gyártottak és csupán négynapos volt a munkahét. A "hétköznapi" Cadillac-ek mellett ebben az üzemben készülnek a hatalmas halottaskocsik, a hosszított karosszériájú "libériások", a páncélozott modellek, a szokásos méretű és az elnöki limuzinok - például Barack Obama Presidential Limo-ja, de innen származik a rózsaszínű, "csajszis" Mary Kay SRX is.

Amerikában, ahol a Volt december óta kapható, január végéig 360 példány kelt el, ami igen szép eredmény, különösen, ha azt vesszük, hogy a Ford-nál egy 2011-es Super Duty ára is 41 000 dollár körül kezdődik. (Ilyen belsővel...!) Az idei gyártási terv eredetileg 10 000 darab volt, amit máris felemeltek 25 000-re, de a 2012-re tervezett 60 000 darabos kvóta pedig könnyen a duplájára nőhet, ha az USA-ban napi valósággá válik a gallononként négydolláros benzinár...