Add to Google    RSS

Bemutatkozott a 4x4-es, négyüléses Ferrari FF - Maranello-ban kitört a fülkeforradalom?

1 beszólás

Kombinak látszó sportkocsi... Már a Ferrari sem a régi?

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A változás szele végigsüvített Maranello-n... Az olaszok korábban mindig büszkék volt arra, hogy a Ferrarikban alig van csomagtér, mivel a tulajnak nem kell poggyász - "feneketlen" hitelkártyája a zsebében is elfér... Na, ennek most vége. Az újdonság alapból 450 literes csomagtere a hátsó ülések támlájának előredöntésével 800 literre növelhető!

Március elején a Genfi Szalonon mutatták be hivatalosan a már-már kombi jellegű vadonatúj sportkocsit, amely a márka első sorozatban gyártott kompromisszummentes négyüléses és négykerékhajtású modellje. Az FF a jelenlegi csúcsmodellt, a 2+2-es 612 Scagliettit váltja le. Az FF elnevezés a Ferrari Four rövidítése.

Ahogy az a California és Italia esetében történt, a Ferrari Four karosszériájának formaterve is Paolo Pininfarina olasz dizájnstúdiója és a Flavio Manzoni, a Ferrari új főtervezője vezette Ferrari Styling Center munkája. Természetesen az FF tesztelésében és a finomhangolásában részt vettek a Ferrari Formula 1-es istállójának pilótái is.

A 612 Scaglietti alapjaira épülő autó 1790 kilogrammos súlya 47:53 arányban oszlik meg az első és hátsó tengely között. Az autó utólérhetetlennek kikiáltott menetstabilitása a 4RM jelzésű innovatív összkerékhajtási rendszernek köszönhető, amely alaphelyzetben csak a hátsó kerekekre juttat nyomatékot, de ha az útviszonyok indokolják - vagy padlógázzal történő induláskor -, azonnal összkerékhajtásra vált. A rendszer 50 százalékkal könnyebb az ismert megoldásoknál, így fordulhat elő, hogy a Four 50 kilogrammal könnyebb a csak hátsókerék-hajtású 612 Scaglietti-nál. A váltót a hátsó differenciálművel közös házba építették, az első kerekeket viszont közvetlenül a motor főtengelyéről hajtják meg. Az első hajtóműben emiatt egy kétfokozatú mini-sebességváltó és két, egymástól független tengelykapcsoló is helyet kapott, ezzel a rendszer képes arra, hogy kanyarodáskor az első külső kerékre nagyobb nyomatékot juttasson. A torque vectoring rendszer megoldást ad arra is, hogy a hátsó kerekeknél az e-differencálmű ugyanígy szétossza a nyomatékot. Az autó stabilitásáról emellett mágnesesen működtetett, állítható keménységű lengéscsillapítók gondoskodnak, a kerekekben Brembo karbon-kerámia fékek dolgoznak.

A 4,9 méteres, 1,95 méter széles és 1,38 méter magas FF orrába V12-es, 6.3 literes motort építettek, ezzel álló helyzetből 3,7 másodperc alatt gyorsul százra és 335 km/óra a végsebessége. A közvetlen üzemanyag-befecskendezéses motor 660 lóerős, maximális nyomatéka 683 Nm. 15,4 l/100 km-es vegyes fogyasztása ebben a szegmensben igazán szerénynek mondható.

Az 1946-ban alapított Ferrari-nál eddig 141 ezer autó készült, ebből 85 000 az elmúlt 23 évben. A maranellói "gyár" termelése folyamatosan nő: a 2009-es 7068 darabhoz képest a 2010-ben gyártott 7400 autó ötszázalékos növekedést jelent. A márka és vele a cég jegyzett értéke 2,44 milliárd euro, de állítólag négymilliárdért is lenne rá vevő...

Abban a körben az FF várhatóan 300 ezer euró körüli, azaz mintegy 85 millió forintos alapára talán nem kelt majd nagy megdöbbenést.


Beszólások

2012. január 23., 07:22
shexReige

:)

Új beszólás