850 lóerős Dacia Duster indul a Pikes Peak hegyiversenyen!

A háromszoros Trophee Andros-bajnok, Jean-Philippe Dayraut lesz a Dusternek látszó No Limit pilótája Colorado-ban.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Renault úgy döntött, hogy egy Dacia Duster-t indít június 26-án az évente megrendezett Pikes Peak International Hill Climb - hegyi felfutó versenyen. Az autónak természetesen köze nincs a nálunk is sikeres román crossoverhez, de kétségtelen, hogy kívülről nagyon hasonlít rá.

A Pikes Peak-en az Unlimited - korlátozások nélküli - kategóriában nincs előírva a minimális súly, bármilyen motor, sebességváltó, gumiabroncs illetve aerodinamikai elem használható. Az egyszemélyes Duster ennek megfelelően csővázat kapott, amelyet üvegszállal erősített műanyag karosszériaelemek borítanak. A karosszéria áramvonalas kialakítására különösen nagy hangsúlyt fektettek, még a hatalmas hátsó "vitorlákat" is szélcsatornában hangolták. Ezekre egyébként azért van szükség, mert a 4300 méter magasan lévő Pikes-csúcson már igencsak ritka a levegő és minél nagyobbak a hátsó szárnyak, annál kisebb az esélye annak, hogy a 200-as tempó mellett a murvás talajon megcsúsznak a kerekek.

A ritka hegyi levegő különleges kihívást jelent a motorok konstruktőreinek is, ugyanis hiába tűnik gigantikusnak az autók teljesítménye a 2860 méteres indulási szinten, mire felérnek a csúcsra, elfogy belőlük a "szufla" - akár 2-300 lóerőt is gyengülhetnek. Ezért építették a Duster-ba a Nissan GTR 3.8 literes, 850 lóerős, duplaturbós V6-os motorját, bízva benne, hogy elsőnek tolja majd fel a hegyre a mindössze 900 kiló súlyú autót. A fejlesztéshez a Renault Sport Technologies részlege jelentős segítséget kapott a Tork Engineering és a Sodemo specialistáitól, előbbi a dizájn, a gyártás illetve a szerelés, utóbbi a motor hangolásában jutott főszerephez. A hatalmas teljesítményhez természetesen a váltót is hozzá kellett erősíteni, a hatsebességes, szekvenciális boxot a francia Sadev szállította.

A 156 kanyarral nehezített, pontosan 19,9 km hosszú pályán a versenyzők idén sem kizárólag a vetélytársakra figyelnek majd, hanem Nobuhiro Tajima, a Suzuki Monster Sport főnökének 2007-ben felállított 10 perc 1,41 másodperces pályarekordját is szeretnék megdönteni. A Dacia Duster No Limit volánjánál ezen dolgozik majd a háromszoros Trophee Andros bajnok, Jean-Philippe Dayraut is.




- Ford Tourneo Connect Active és Transit Connect Active - járt utat járatlanért... nyugodtan!
- Jaguar Land Rover - elkészült a másfél milliomodik INGENIUM motor
- Ford CV Communications - jönnek a kommunikáló haszongépjárművek!
- 2020 Ford Ranger Thunder - a Mennydörgés 2020 nyarának végén várható!
- KIWANO KO1 Plus - a világ első 1000 W-os terep- és lépcsőjáró egykerekű elektromos rollere
- Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost mHEV 155 LE - ... ígéret, ha betartják, úgy jó!
- ©KODA OCTAVIA, SUPERB, KAROQ és KODIAQ - már négy modellsorozathoz választható összkerékhajtás
- Mazda - 100 éves az örökifjú R360 Coupe!
- BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható
- 2021 Hyundai i20 - opciós 48V-os mild hybrid hajtáslánccal, már Lime Green kivitelben is!