850 lóerős Dacia Duster indul a Pikes Peak hegyiversenyen!
A háromszoros Trophee Andros-bajnok, Jean-Philippe Dayraut lesz a Dusternek látszó No Limit pilótája Colorado-ban.
A Renault úgy döntött, hogy egy Dacia Duster-t indít június 26-án az évente megrendezett Pikes Peak International Hill Climb - hegyi felfutó versenyen. Az autónak természetesen köze nincs a nálunk is sikeres román crossoverhez, de kétségtelen, hogy kívülről nagyon hasonlít rá.
A Pikes Peak-en az Unlimited - korlátozások nélküli - kategóriában nincs előírva a minimális súly, bármilyen motor, sebességváltó, gumiabroncs illetve aerodinamikai elem használható. Az egyszemélyes Duster ennek megfelelően csővázat kapott, amelyet üvegszállal erősített műanyag karosszériaelemek borítanak. A karosszéria áramvonalas kialakítására különösen nagy hangsúlyt fektettek, még a hatalmas hátsó "vitorlákat" is szélcsatornában hangolták. Ezekre egyébként azért van szükség, mert a 4300 méter magasan lévő Pikes-csúcson már igencsak ritka a levegő és minél nagyobbak a hátsó szárnyak, annál kisebb az esélye annak, hogy a 200-as tempó mellett a murvás talajon megcsúsznak a kerekek.
A ritka hegyi levegő különleges kihívást jelent a motorok konstruktőreinek is, ugyanis hiába tűnik gigantikusnak az autók teljesítménye a 2860 méteres indulási szinten, mire felérnek a csúcsra, elfogy belőlük a "szufla" - akár 2-300 lóerőt is gyengülhetnek. Ezért építették a Duster-ba a Nissan GTR 3.8 literes, 850 lóerős, duplaturbós V6-os motorját, bízva benne, hogy elsőnek tolja majd fel a hegyre a mindössze 900 kiló súlyú autót. A fejlesztéshez a Renault Sport Technologies részlege jelentős segítséget kapott a Tork Engineering és a Sodemo specialistáitól, előbbi a dizájn, a gyártás illetve a szerelés, utóbbi a motor hangolásában jutott főszerephez. A hatalmas teljesítményhez természetesen a váltót is hozzá kellett erősíteni, a hatsebességes, szekvenciális boxot a francia Sadev szállította.
A 156 kanyarral nehezített, pontosan 19,9 km hosszú pályán a versenyzők idén sem kizárólag a vetélytársakra figyelnek majd, hanem Nobuhiro Tajima, a Suzuki Monster Sport főnökének 2007-ben felállított 10 perc 1,41 másodperces pályarekordját is szeretnék megdönteni. A Dacia Duster No Limit volánjánál ezen dolgozik majd a háromszoros Trophee Andros bajnok, Jean-Philippe Dayraut is.
- Porsche 911 GT3 Cup - Jeff Zwart a Pikes Peak legújabb rekordere!
- Suzuki SX4 Monster Sport - a 910 lovas hintó nyerte a Pikes Peak hegyi futamot
- Itt a Duster 4x4 - Alain Prost jégre viszi a Dacia SUV-ot
- Pikes Peak 2009 - 885 lóerős Suzuki Monster Sport SX4 nyerte a Race to the Clouds versenyt
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen