Meglestük: így készül az Aston Martin One-77!

Már elővételben elkelt mind a 77 kétmillió dolláros bébi.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A kétüléses, kétajtós coupé először a 2008-as Paris Motor Show-n tűnt fel, de igazi premierje 2009-ben a Genfi Autószalonon volt. Itt hozták nyilvánosságra a Cosworth Group segítségével kifejlesztett, V12-es motor teljesítményét, a részletes műszaki paramétereket és nem utolsó sorban az autó árát... Néhány hónappal később Como-ban, a Concorso d'Eleganza Villa d'Este elnevezésű, évente megrendezett "történelmi" luxus- és sportkocsi seregszemlén elnyerte a Concept Cars & Prototypes kategóriában a Concorso d’Eleganza Design Award trófeát. A Nürburgring Nordschleife pályáján futott teszteredmény végképp híressé tette: a híroldalak egyszerűen csak a világ legerősebb szívómotorjával szerelt, kis sorozatban gyártott szupersportkocsijaként kezdték emlegetni. A kis sorozat az Aston Martin One-77 esetében azt jelenti, hogy ebből a modellből mindössze 77 egyedi, a vevő igényeihez igazított példány készül.

A "szériagyártás" 2010 októberében indult, és az autót azóta is egyfajta misztérium veszi körül, különösen amióta a gyár bejelentette: elővételben elkelt a teljes 77 darabos széria és ebből a pletykák szerint egy gyűjtő azonnal tíz darabot rendelt. A tisztaszobában kialakított "gyártósoron" nyoma nincs bármiféle kapkodásnak, a 27 fős One-77-es brigád egy-egy autót 2500-3000 munkaóra alatt készít el, ami nem hosszú idő, különösen akkor, ha figyelembe vesszük, hogy még az aluminium karosszériaelemeket is kézzel alakítják ki. Az autó a kezelőgomboktól kezdve a fényezésig a tulaj személyére szabható, így valószínűleg nincs köztük két egyforma példány. Az üléseket ugyanúgy a tulajdonos köré "öntik", mint a Formula 1-ben.

A hátsókerék hajtású coupé végsebessége 354 km/h, ami valós érték: 2009 decemberében egy prototípussal valóban elérték a 354.067 km/órás csúcssebességet. 7.3 literes, un. száraz karteres motorja hivatalosan 750 lóerős, 750 Nm-es csúcsnyomatékával 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra. Az "üresen" 1500 kg súlyú autót Carbon Ceramic Matrix (CCM) fékek lassítják. A DB9-esből átvett hatsebességes automata váltót a jobb súlyelosztás miatt a hátsó tengely elé építették be, a fokozatok a kormány mögötti fülekkel manuálisan is kapcsolhatók. A szénszálas, un. monocoque vázat illetve a kerékfelfüggesztést a kanadai Multimatic cég szállítja. A karosszéria aktív aerodinamikát kapott, a hátsó diffúzort a nagyobb leszorítóerő érdekében automatikusan kiemelkedő "szárny" egészíti ki.