Goodwood FoS 2011 - mi kérünk elnézést!

A Vauxhall/Opel Astra GTC, Honda CR-Z Mugen RR Concept és BMW M5 mellett olyan különlegességek premierjét is a FoS-ra időzítették, mint a turbinahajtású Jaguar C-X75 hybrid vagy az Alfa Romeo 4C Coupe Concept.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Július elején ismét benépesült a Goodwood House hatalmas ősparkja West Sussex-ben. Lord March idén is az autósport Mekkájába invitálta a rajongókat - de a jegyeket kizárólag elővételben, az interneten értékesítették. A világ legnagyobb autós rendezvényeként jegyzett Goodwood Festival of Speed-et a 2008-ban megszűnt Londoni Autószalon pótlására találták ki, viszont mi kérünk elnézést azért, mert a britek az egészet azóta is csak Goodwood FoS-ként emlegetik, annak ellenére, hogy évről-évre egyre több látogató keresi fel a négynapos rendezvényt.

A Sebesség Fesztiváljának idei szenzációja a Jaguar kettős jubileuma volt: a legendás brit autógyár 75 éves és pontosan 50 éves a legkedveltebb modellje. Az E-type 1961-től készült sorozatban, a hosszú és lapos orra alá beépített 3.8 literes, 265 lóerős, hathengeres motorja álló helyzetből 6,9 másodperc alatt gyorsította százra. 1966-ban még erősebb és tágasabb lett: a 2+2 üléses Coupé-t már 4.2 literes V8-as motor hajtotta és rendelésre automata sebességváltóval is szállították.

A születésnap tiszteletére 75 különböző korú és típusú Jaguar vonult fel Goodwood-ban, ahol a pilóták a nézőkkel együtt avatták fel az E-type 28 méter magas szobrát. A Gerry Judah tervezte 150 tonnás monstrum 500 méter gázcsőből készült, a művész így próbálta meg kifejezni, hogy az autó eredeti vonalai nem tűrnek meg semmiféle díszítést, a szobor tisztán acélból megépítve a legszebb. A 122 darab E-type súlyú acélcső-Jaguar létrejöttét a cég indiai anyavállalata, a Tata Steel támogatta és egy hídépítésre szakosodott cég építette fel 10 nap alatt.

A ©koda a rendezvény új partnereként Goodwood-ban mutatta be a Fabia S2000 IRC-t. Az erdei rally pályán a ©koda UK Motorsport pilótája, Andreas Mikkelsen hajtotta, olyan élő legendák versenytársaként, mint Rauno Aaltonen, Jimmy McRae, Hannu Mikkola és Russell Brookes. Az angliai premiert a ©koda marketingesei vadonatúj vírusvideóval erősítették, ebben Mikkelsen besegít egy csinos lánynak, aki késésben van a Goodwood FoS sajtónapjáról, ráadásul a kocsija is lerobbant... A lány, Amber édesapja ismert sztár, Simon Le Bon, a Duran Duran énekese, édesanyja az iráni származású szupermodell, Yasmin. Mint a fesztivál háziasszonya, ő fogadta Ambert Lord March társaságában, amikor a lánya végre odaért.

Az autó- és motorsport földi paradicsomából a történelmi versenygépek mellett az egykori versenyzőlegendák exkluzív társasága sem hiányzott. Ott voltak a centenáriumát ünneplő Indy 500 szépkorú nagymenői: Parnelli Jones, Bobby Unser, Johnny Rutherford, valamint az "ifik", Arie Luyendyk, Emerson Fittipaldi, Al Unser Jr., Eddie Cheever Jr., Kenny Bräck, Helio Castroneves, Gil de Ferran, Scott Dixon, Dan Wheldon, Danny Sullivan, Bobby Rahal és Dario Franchitti. Közülük aki tudta, elhozta magával a ma már múzeumi tárgynak számító egykori versenyautóját is.

A szervezők gondosan ügyeltek rá, hogy a fesztivál ne ütközzön a Formula 1-es hétvégékkel, így nem csak a száguldó cirkusz rajongói voltak ott, hanem a Ferrari, a McLaren-Mercedes, a Red Bull, a Lotus-Renault, a Mercedes GP, a Williams-Cosworth és a Team Lotus teljes F1-es csapata is. Egy külön "páholyban" a múlt F1 bajnokai koktéloztak, Sir Stirling Moss, John Surtees, Jochen Mass, Peter Gethin és Martin Brundle együtt iszogatott az "öreg" Le Mans győztesekkel. Derek Bell, Richard Attwood, Jan Lammers, Jackie Oliver, Andy Wallace és Marco Werner társaságában volt miről beszélgetni. Például arról, hogy a szupersportkocsik mezőnyében induló Lamborghini Aventador, Ferrari FF és Pagani Huayra közül ki melyiket választaná...

Ja, és persze ott volt Ken Block is a Ford Fiesta Monster-rel...