A Toyota bemutatta a 2012-es Hilux-ot

Európában tavaly minden negyedik eladott pickup Toyota volt.

Toyota Hilux 2012

Jó évet zárt tavaly a Toyota a pickup-piacon: Európában 2010-ben 21 866 platós kelt el és ezzel az eredménnyel immár három éve vezeti ebben a szegmensben az eladási statisztikát. Idén 26 000 Hilux értékesítését tervezik.

A 2012-es modellévű Hilux-ról egyelőre csak néhány fénykép és egy nem túl hosszúra szabott előzetes érkezett. Ezek szerint ezentúl kényelmesebb belsővel, feltűnően átszabott orral és nagyobb teljesítményű motorokkal érkeznek a Toyota Motor Thailand és a Toyota South Africa Motors gyáraiban készülő autók.

A Toyota a modellfrissítés során feltűnően nagy hangsúlyt helyezett a belső tér minőségének javítására, ennek köszönhetően a kabin immár valóban személyautós kényelmet kínál és a Hilux szabadidőautóként is sikeres lehet. Bár a sötétebb tónusúra színezett utaskabin mérete nem nőtt, a vízszintesen nyújtott központi műszeregység miatt mégis szélesebbnek és tágasabbnak tűnik. A műszerfalon a Bluetooth-al és USB port-tal bővített Toyota Touch multimédiás egység 15,2 cm-es, színes érintőképernyője dominál.

Az autó eleje az A-oszloptól kezdve teljesen átalakult. Új a motorháztető, a hűtőrács, a fényszórók kialakítása, a lökhárító és az első lökhárító. Áttervezték 15 és 17 collos acél-, illetve könnyűfém keréktárcsákat és új dizájnt kaptak a külső tükrök. Hasonlóan megújultak a hátsó sárvédők és a plató hátsó lökhárító mögötti kialakítása.

Annak érdekében, hogy a "munkagép", a "kettős használatú jármű" és a "szabadidő-autó" kategóriák jobban elkülönüljenek egymástól, a 2012-es Hilux már négyféle felszereltségi szinttel kapható: Terra, Comfort, az új Style és az SR+ változatokban. A "munkagép" és "kettős használatú" Hilux-hoz kínált Style felszereltségi szint egyaránt megrendelhető a két- és négykerékhajtású, 2.5 D-4D motoros, manuális váltós modellek szimpla-, extra- és duplakabinos kiviteleihez, valamint a négykerékhajtású, 3.0 D-4D motoros, manuális váltós modellhez; de ez utóbbi esetében kizárólag a duplakabinos változathoz.

A japánok mostanra felismerték, hogy az összkerékhajtás mellett ebben a szegmensben sikeres lehet a jóval olcsóbb hátsókerékhajtás is, ennek megfelelően láthatóan jobban odafigyeltek erre a felszereltségi szintre. A kétkerékhajtású változat megkapta a 4WD kivitel robusztusabb alvázát; ezzel nemcsak az autó szabad magassága növekedett, hanem a kétkerékhajtású modell vontató kapacitása is 2,5 tonnára nőtt. A változó geometriájú turbófeltöltő alkalmazása révén a 2,5 literes D-4D motorral szerelt változat 24 lóerővel erősebb - 144 lóerős - lett, 343 Nm nyomatékkal. A nagyobb teljesítmény ellenére a gyári adat szerint a vegyes üzemben mért fogyasztás 7,3 l/100 km-re csökkent. A kétkerékhajtású modell nálunk csak 2012-től lesz elérhető.