Euro NCAP - ötcsillagosra tört az új Ford Ranger!

A Ranger az első ötcsillagos platós Európában. Hozzánk várhatóan december végén, január elején érkezik.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A vadonatúj Ford Ranger az első pickup, amely 5 csillagot kapott az Euro NCAP ütközés-tesztjén. Az 1997-ben alapított legnagyobb és leginkább elismert független európai közlekedésbiztonsági szervezet a töréstesztek során az autókat felnőtt-, gyermek- és gyalogosbiztonság szempontjából vizsgálja - mi történik frontális ütközés, oldalról oszlopnak csapódás illetve gyalogosgázolás esetén. Frontális ütközéskor 64, oldalütközéskor 50, oszloppal való ütközéskor 29, gázoláskor 40 km/órás sebességgel haladnak a tesztjárművek.

A kategóriagyőztes pickup-ban a felnőtt utasvédelem 96 %-os, a gyerekek 86 %-os védelmet élveznek és kimagaslóan jó eredménynek számít a Ranger 81 %-os gyalogosvédelme is. A teszt során a kabin vezetőtámogatási rendszerét (Safety Assist) 71 %-ra értékelték.

A harmadik generációs Ranger fejlesztése során a Ford Australia mérnökei számítógépes modellezéssel több mint 9 000 baleseti szituációt szimuláltak, mielőtt sor került volna a 110 valós töréstesztre és a 410 rendszer-tesztre. A gyári tesztek nyomán a platós kabinját acél elemekkel erősítették meg, az utaskabin első, oldalsó és hátsó részébe pedig olyan energiaelnyelő- és elvezető elemeket építettek be, amelyek megakadályozzák, hogy az ütközéskor ébredő erőhatások az utasteret deformálják.

Ami a Ranger utasbiztonsági felszereléseit illeti, Európában első ízben jár alapáron minden kabinváltozathoz első-, térd- és függönylégzsák. Ez utóbbi egy baleset esetén a tetővonalból bukkan elő és oldalról védi mindkét üléssor utasainak a fejét. Az első ülésekhez tartozó oldallégzsákok az ülések oldalából robbannak elő és oldalirányú ütközéskor az utasok mellkasát óvják. Az első üléseken utazókat a Ford BeltMinder technológia emlékezteti a biztonsági öv használatára.

Az új Ranger tervezése során a passzív biztonság elemein felül a gyalogosvédelmi biztonsági megoldásokra is fokozottan ügyeltek. Ilyen megoldás például a gépháztető belsejének kialakítása, amely csökkenti a gyalogos fejének potenciális sérüléseit, valamint a gyalogosbarát kialakítású első lökhárító, amely lágyabb és jobban elnyeli a becsapódási energiát.

Az autó ez utóbbi erényeiről Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára igen elismerően nyilatkozott: - Kiváló gyalogosvédelmi eredményével a Ford Ranger hihetetlenül magasra helyezte a lécet ebben a kategóriában, mivel köztudott, hogy pickup-ok eddig nem voltak a legbiztonságosabb járművek...