TRAVEC TECDRAH 1.5 TTi - egy igazán könnyű terepjáró, 72%-ban újrahasznosítva

1 beszólás

A hó végén kezdődő Essen Motorshow-n már a szériagyártásra érett, Dacia Duster alapokra épített műanyagkarosszériás terepjáróját mutatja be a TRAVEC Automotive GmbH.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A német cég is rájött a jó terepjáró receptjére: könnyű karosszéria és jó hajtáslánc - a TECDRAH felépítményét ennek megfelelően újrahasznosítható, könnyű műanyagból szerelik össze. Az akrilnitril-butadién-sztirolt az elektronikai ipar már régóta használja: a monitorok, a nyomtatók burkolata és a számítógépek billentyűzete is ebből az anyagból készül. 4x4-es autóknál és terepjáróknál eddig még nem alkalmaztak ABS-PMMA-t, a németek megoldása világelső. Az anyagában színezett, 72%-ban újrahasznosított műanyagból készült elemeket horganyzott acélvázra szerelik (ragasztják) rá, az utascellát alumínium-profilok is erősítik. A hangsúlyozottan nem(!) létraváz és a karosszériaelemek együttes tömege mindössze 990 kg. A cég szerint a kasztni 20-25 évet is kibír különösebb javítások nélkül.

A TECDRAH hajtáslánca a Dacia Duster alapjaira épül, részecskeszűrővel szerelt, EURO 5-ös motorja 90 lóerős, az 1.5 TTi nyomatéka 200 Nm és a hivatalos adatok szerint 5,3 liter a vegyes (város + országút) fogyasztása. 4x4-es hajtása ugyanaz, mint a Dacia Duster-é, azaz a Nissan Qashqai-hoz fejlesztett összkerékhajtást alkalmazzák a TECDRAH-nál is: auto, kettő- és négykerék üzemmód kapcsolható. Felezője nincs, ezt a hatsebességes manuális váltó rövid (ezres fordulatnál 5.79 km/órás) első fokozata pótolja. A végsebessége 148 km/óra, 14,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

Szabad magassága 38,9 cm, a rámpaszöge 25 fok, az alvázat alumíniumlemezek védik.

Az utastérbe szintén a Duster-ból vett műszerfalat, középkonzolt és üléseket építették be.

A ponyvás és keménytetős kivitelben is gyártott autónak ára még nincs, Németországban 2012-ben kezdik forgalmazni.