A 2012-es Dakar számokban - már Szalayék is az órákat számolják...

1 beszólás

Kedvcsinálónak eláruljuk a magyar csapat karácsonyi menüjét!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

4 kategóriában hirdetnek győztest: motorkerékpár, quad, autó és kamion
9 alkalommal győzött az eddigi legeredményesebb versenyző, Stéphane Peterhansel. Hatszor a motoros, háromszor az autós mezőnyben volt a legjobb. Az azonos kategóriában megszerzett győzelmek rekordját Vladimir Chagin tartja, hétszer győzött a kamionosok között
14 versenynapból áll a 2012-es Dakar-rally. A rajt január 1-jén lesz, a célba január 15-én futnak be a versenyzők
27 országba látogatott el eddig a Dakar, Peru idén első alkalommal került fel a listára
20, 3, 5 - a legfiatalabb versenyző, az argentin "quadász", Lucas Bonetto életkora években, hónapokban és napokban
50 nemzet fiai és lányai indulnak a versenyen
71, 3, 19 - a legidősebb versenyző, a francia autós, Francisco Claudio Regunaschi életkora években, hónapokban és napokban
133 francia versenyző vesz részt a 2012-es Dakaron, ezzel a franciák a legnagyobb létszámmal induló nemzet a versenyen, a teljes mezőny 18 %-a francia
190 országban összesen 70 TV-csatornán lesz közvetítés a versenyről
210 szervezői jármű kíséri a mezőnyt (40 autó, 11 helikopter, 12 repülőgép, 55 kamion, 5 busz, stb.)
260 újságíró követi nyomon a rally-t és összesen 1800 médiamunkás akkreditált, köztük technikusok, sajtófőnökök, alkalmi látogatók, stb.
450 köbcentiben maximalizálták a motorosoknál a motorok hengerűrtartalmát, ez lesz az első alkalom, hogy az összes versenyzőre érvényes lesz ez a korlátozás
742 pilóta, navigátor és szerelő vesz részt aktívan a Dakaron
980 fős asszisztencia segíti a csapatokat
1 200 a becsült közvetítési órák száma a televíziós csatornákon (2011-es adatok alapján)
1978 - az első verseny dátuma, amely valójában december 26-án rajtolt el, így 1979-re dátumozták
8373 kilométer a távolság Mar del Plata és Lima között, és ebből a motorosoknak 4406 kilométer, az autósoknak 4191 kilométer lesz a szelektív szakaszok hossza
15 500 tonna szénnel egyenértékű fa megmentéséhez járul hozzá a Dakar a Madre de Dios erdőirtás-ellenes program keretein belül, mintegy 200 000 dollár értékben
302 703 rajongó követi nyomon az eseményeket napjainkig a Dakar hivatalos Facebook oldalán
510 000 dollárral támogatta a Dakar az elmúlt négy évben az Un Techo Para Mi País alapítványt, amely vészhelyzetben házakat épít a bajbajutott családoknak Dél-Amerikában
710 000 euroval támogatta az elmúlt hét évben az Actions Dakar projekt a környezettudatos életmódra nevelést Kelet-Szenegálban
5 000 000 szurkoló látogatott ki személyesen a versenyre 2011-ben Argentínában és Chilében
73 500 000-szer töltötték le a www.dakar.com oldalait 2011-ben
280 000 000 dollár nem tervezett, közvetlen ill. közvetett bevétel generálódott a kormány becslése szerint Argentínában 2011-ben a Dakar-rallynak köszönhetően
1 000 000 000 néző követte nyomon 2011-ben a televíziós közvetítéseket

Ami pedig minket illet, a magyar csapat is számol: a rajtig hátralévő napokat, órákat számolja...

Szalay Balázs és Bunkoczi László jövő évi rajtját komoly fizikai felkészülés előzte meg. Az Opel Dakar Team pilótája az olimpiai bajnok Horváth Gábor irányításával a válogatott kajakosok edzésmódszerét követte és ebből természetesen a navigátor sem maradt ki. Bunkoczi Laci négy hónapja heti öt edzéssel készül, tíz kilót fogyott és remek formában érzi magát.

- Ha felkészülsz, nem fáradsz el. Ha nem fáradsz el, nem hibázol. Ha nem hibázol, jó esélyed van a célba érkezésre a világ leghosszabb és legnehezebb tereprally versenyén, a Dakaron. Ezért rendkívül fontos a felkészülés a kilencezer kilométeres száguldás előtt... Ahogy közeledik a rajt időpontja, egyre fontosabbá válnak az edzések, már semmit sem szabad halogatni, már minden tréningnek jelentősége van. Hori, vagyis Horváth Gábor is érzi ezt, s amikor már azt hiszem, hogy nem tud mivel meglepni, mindig újabb és újabb izomcsoportot talál, amit meg lehet mozgatni, úgyhogy folyamatosan izomlázam van valahol. De nem bánom, mert ha valaki, hát én tudom, mennyire fontos a jó kondíció a Dakaron. Ha nem fáradsz el, akkor a szakaszokon mindvégig tudsz koncentrálni. A sivatag még így is szerezhet meglepetéseket, de kevesebb rá az esély - nyilatkozta indulás előtt Szalay Balázs, aki 11. alkalommal áll rajthoz a sivatagi show-n.

Navigátora, Bunkoczi Laci hónapok óta nem eszik vörös húst, csak csirkét - abból is keveset - meg salátát és zöldségeket. Nem eszik krumplit sem, ami nagy lemondás a részéről, mert kedvenc étele a brassói. - Már négy hónapja nem ettem, és ez bizony elég keserves kín nekem. Emellett az étrend mellett eltörpül a heti egy futó, egy úszó és három tornatermi edzés. A konditeremben egyébként a hátizom-erősítésre külön figyeltem, csakúgy, mint az ásó-izmok erősítésére, mert gyanítom arra szükség lesz, ha túl puhává melegedik a homok... - viccelődött a navigátor, akivel eddig mind az öt alkalommal célba ért Balázs - ahányszor csak elindult a Dakar-rallyn!

Végül kedvcsinálónak eláruljuk a magyar csapat karácsonyi menüjét:

Hozzávalók: 2 hosszasan érlelt (a legjobb a 15 éves tapasztalattal bíró) autóversenyző, 1 gyors kamionsofőr, 5 mindenre képes, lelkes szerelő, 1 versenyautó (lehetőleg Opel Antara) friss, ropogós alkatrészekkel, 1 erős versenykamion (az MAN ajánlásával, belül alkatrészekkel megtűzdelve), 1 töltött versenykamion (10 tonnányi ezzel azzal - a töltelék receptje titkos).

Elkészítés: A két autóversenyzőt (Szalay Balázst és Bunkoczi Lászlót) bádogfazék helyett bukócsövekkel megerősített, karbonkevlár "fazékba" tesszük, a bukkanókon jól összerázzuk őket, hogy összeérjenek az ízek. Lassú tűzön (úgy negyvenöt-ötven fokon, az Atacama-sivatagban) összefőzzük a hozzávalókat.
Amikor már majdnem kész az étel, megborsozzuk, megpaprikázzuk, hogy prüszköljenek (a világ legszárazabb sivataga adja meg a terepversenyzés sava-borsát), majd a kész ételt minden este lehűtjük, hogy aztán újra meg újra felmelegíthessük.
Ha elakadnánk (elakadnának), az MAN-versenykamion legénysége megkavarja az ételünket, hogy oda ne kozmáljon, ha pedig valamit visszafordíthatatlanul elrontanánk, a táborban a szerelő fiúk még mindig segíthetnek abban, hogy az étel ehető, s másnap újra feltálalható legyen.

Jó étvágyat kívánunk!

[forrás: dakar.com, dakar.hu]