Óh, rossz hidak, orosz hidak...

A helybeliek inkább a lánctalpas kétéltű mellett döntenek, ha a túlparton akad dolguk...

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A lengyel CampuS Adventure Team még 2009-ben vállalkozott arra, hogy két terepjáróval Szibérián át eljut Mongoliába. Varsóból elindulva, oda-vissza megtettek vagy 23 000 kilométert, útközben elégettek 4 000 liter üzemanyagot. Útjuk során több mint ezer kilométeren át a Bajkál–Amur vasútvonalat (BAM) követték, bízva benne, hogy így talán mégsem kell lakatlan területen autózniuk...

Az év nagyobbik részében hóval borított, számtalan patakkal, kisebb folyóval tarkított, hol sík, homokos, hol sziklás vidék persze komoly kihívás elé állította a Toyota Land Cruiser és a Land Rover Discovery legénységét, de számukra mégis a legemlékezetesebb élményt az ottani emberek építette hidak jelentették. Útjuk során áthajtottak a világ talán legrosszabb állapotú és a legveszélyesebb hídján is. A szokásos terepjárós felszerelést bizony ki kellett egészíteniük a kalapáccsal meg a szeghúzóval is...

Elnézve ezeket a hidakat, talán nem meglepő, hogy a helybeliek mégis inkább a lánctalpas kétéltű mellett döntenek, ha a túlparton akad dolog... A Léna folyó felett például 15 méter magasan "ível át" az a korlát nélküli, 570 méter hosszú műtárgy, amelyet csak kalandvágyó vezetőknek ajánlanak. De vajon hogy kelnek át ezen a részegek vagy a szívünknek oly kedves kerékpárosok!?

A csapatra persze Mongoliában is várt jónéhány csoda... Például mekkora meglepetés lehetett az, amikor a sztyeppe közepén egyszercsak szinte a semmiből feltűnt egy benzinkút, ahol a mongol csávó baseball sapkában, kézzel tekerte a pumpát, - mert villany nincs...

Az expedíció útjáról készült, több mint húszperces, díjnyertes film a sor végére került, érdemes végignézni!