Jeep Grand Cherokee SRT8 Rosso Corsa - Alonso és Massa terepjáróra váltott!

Nekik igazán bejött a Fiat-Chrysler házasság: ők kapták a nászajándékot...

Jeep Grand Cherokee SRT8 Rosso Corsa

Az idei kemény tél az olaszokat is meglepte. A hó kedd óta Maranello környékén is szakad - a Ferrari tesztpályáján például több mint 35-40 cm magas -, a hőmérséklet bőven fagypont alatt van, az utak jegesek. Tekintettel a zord időjárásra, a Scuderia Ferrari bejelentette, hogy elhalasztja a 2012-es, F2012 típusjelű F1-es versenyautó a Fiorano Circuit-ra tervezett bemutatóját, mivel a már ilyenkor szokásos 300 vendég odautaztatása is gondot okozott volna.

A cég marketingesei minden bizonnyal ismerik Darwin mondását, mely szerint "nem az a túlélő faj, amelyik a legerősebb és nem az, amelyik a legintelligensebb, hanem az, amelyik a legjobban tud alkalmazkodni". A Fiat, mint a Chrysler, a Jeep, a Dodge, az SRT (Street and Racing Technology), a Ferrari, a Maserati, a Lancia, az Abarth és az Alfa Romeo márkák alkotta család "feje" villámgyorsan döntött: ha a tél miatt a Formula 1-es bemutató elmarad, keressünk a téli utakhoz igazi téli járművet és mutassuk be azt! Nagy a család, a megoldás az "amerikai leánytól" érkezett.

Mivel Európában májusban kezdődik az új Grand Cherokee sportváltozatának forgalmazása, a Fiat döntése kézenfekvő volt - ráadásul nem kis médiavihart kavartak az új modellnek azzal, hogy az SRT8 első két Európába érkezett példányát Fernando Alonsonak és Felipe Massanak ajándékozták. A Ferrari pilótái nagyon örültek a 4x4-es "csirkéknek", mert 257 km/óra végsebességű, 630 Nm csúcsnyomatékú terepjárókkal legalább száguldozhattak egy jót a havas pályán.

A 6.4 literes, 465 lóerős V8-as HEMI motorral szerelt "cégautók" stílusosan a Ferrari hagyományos Rosso Corsa színében tündökölnek. A két SRT8-ast 20 colos, feketére fényezett felnik, négycentis ültetés, karbon visszapillantó-tükör házak, fekete díszcsíkok, mattfekete hűtőmaszk és tető teszik egyedivé. Belül vörös bőrkárpit és sárga számlapos óracsoport emlékeztet a Ferrari GT modellekre, nomeg az a tény, hogy az amerikai "nagy tesó" 0-100 km/órára 5 másodperc alatt gyorsul és a közel két tonnás autó a százas tempóról 35 méteres fékúton áll meg.

Darwinnak igaza volt. De azért tegyük hozzá, az se baj, ha valaki jó helyre születik...