Qatar MotorShow 2012 - a pénz és a luxus találkozásának páratlan izgalma

Mert kell egy kis nyári melegség... A tudósításokat elsősorban azok élvezhetik, akik rendelkeznek az angol nyelv ismeretének előnyével!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Katar őslakói barátságos, vendégszerető emberek. A magyar bugyikommandó, a "dohai boszokányok" által is kedvelt ország kétmillió lakosából csak 400 000 a bennszülött arab, a többiek külföldiek. Emiatt aztán ha bármi történik náluk, odafigyel az egész világ. Az emberek kíváncsiak, mi újság a rokonoknál...

A Qatar MotorShow-t idén második alkalommal rendezték meg, a pénz és a legjelentősebb autógyártók a fővárosban, Doha-ban adtak randevút egymásnak. Abban a városban, amely 2010-ben elnyerte az Arab Világ Kulturális Fővárosa címet és 2022-ben megrendezheti a futball-világbajnokságot! A kultúra és a sport mellett a katariak természetesen fogékonyak a motorizáció iránt is, a kiállítás szervezői nem tévedtek, amikor 2011-ben megrendezték az első Szalont: néhány nap alatt 90 000 látogató kereste fel a kiállítást, az idén pedig már 120 000.

Doha-ban természetesen nemcsak a legdrágább luxusautók és szupersportkocsik vonultak fel, ott voltak az utca emberének, az egyszerű katari dolgozóknak szánt középkategóriás modellek is. Ez utóbbiak közül kiemelkedett a kínálatból a 170 lóerős, öthengeres, benzines Volkswagen Passat, de sokan megnézték a Skoda Mission L fantázianevű újdonságát is. Szívet dobogtató látvány volt a sivatagi használatra szánt nyolcsebességes VW Amarok pickup és a Dakarra épített Race Touareg 3 utcai változata, a 310 lóerős Touareg Magic Morning.

Az igazi lóerőparádén a novemberi LA Auto Show-n bemutatott Porsche Panamera GTS-sel vígasztalódhattak azok, akik az ezúttal sárgában és feketében pompázó, a világ leggyorsabb sportkocsijának tartott 1001 lóerős, egymillió euronál is drágább Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport-ot fájdalom, de nem engedhetik meg maguknak. A vigaszágon szerepelt a 200 000 euros Audi R8 GT Spyder, az S8, az S7 és az RS5 Coupé, csakúgy, mint az 575 lóerős Bentley GTC és a Jaguar XF valamint XJ is. A szintén a Volkswagen konszernhez tartozó Lamborghini az összkerékhajtású Aventador LP700-4-et és a Gallardo LP570-4 Spyder-t, a Ferrari a 335 km/órás tempóra képes, 660 lóerős FF-et vitte Doha-ba.

A Mercedes-Benz valamilyen furcsa ötlettől vezérelve a kőolaj kitermeléséből és exportjából élő, dúsgazdag OPEC-országban az üzemanyagtakarékosságra fókuszált és büszkén állította ki a mindössze 6 l/100km fogyasztású harmadik generációs, dízelmotoros ML 250 BlueTEC 4MATIC-ot. Na jó, fogyasztani azért ott volt az SLS AMG GT3 is...

A japánokat elsősorban a Toyota képviselte, az arab országban nagyon népszerű Camry mellett az FJ Cruiser terepjárót és a Fortuner VX 4-Wheel Drive SUV-ot állították ki.