Geneva Motor Show 2012 - kistesót kapott az Antara

Jövő télen hóban, fagyban már jól jöhet egy jó erős Opel Mokka az emelkedőn!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A vadonatúj Volvo V40 a prémium kompakt kategória egyik legbiztonságosabb autója, amelyben az alapfelszereltséghez tartozik az 50 km/órás sebességig működő City Safety koccanásgátó rendszer, valamint a világon elsőként alkalmazott gyalogos légzsák. Ez utóbbi úgy működik, hogy amint az első lökhárítóba beépített érzékelők jelzik, hogy az autó gyalogossal ütközött, a motorháztető hátsó zárja kiold, és a felfújódó légzsák felemeli a motorháztetőt. A légzsák lefedi a nyílást, a szélvédő közel kétharmadát valamint az A-oszlop egy részét, íly módon védi meg az egyébként a szélvédőnek csapódó gyalogost (és nem mellékesen az autó vezetőjét). A V40 motorválasztékát összesen hatféle benzines illetve dízelmotor alkotja, hatfokozatú manuális és automata váltókkal.

Az Opel Genfben mutatta meg először a SUV-B-szegmensbe pozícionált városi terepjáróját. Az aktív életvitelű, igényes embereknek szánt Mokka, állítólag a kis, kerek szemű Coffea Arabica kávéfajtára emlékeztet. Első látásra úgy tűnik, hogy autónak se rossz, az emelt hasmagasságú, magas üléspozíciójú autóba az Opel számtalan, korábban csak magasabb kategóriákban elérhető technikát pakolt bele. Kétféle benzines és egy dízelmotorral, első- és összkerékhajtással rendelhető.

Európában a Genfi Autószalonon mutatkozik be a szenzációs formájú, négykerékhajtású Honda/Acura NSX tanulmányautó. A japánok következő generációs szupersportkocsijainak formai és technológiai irányvonalát bemutató NSX concept V6-os középmotorral készül, innovatív összkerékhajtása hibrid rendszerű, a benzinmotort három villanymotor is támogatja. A Sport Hybrid SH-AWD® (Super Handling All Wheel Drive™) azt jelenti, hogy a nyomaték a benzinmotortól duplakuplungos automata sebességváltón keresztül jut a hátsó kerekekhez. Egy villanymotor középen, a váltóban gyorsít, a másik kettő az első kerekeket pörgeti. A négymotoros, 4x4-es autó várhatóan három éven belül kereskedelmi forgalomba kerül.

A Salon-auto.tv naponta készít videó-összefoglalót a kiállítás legfontosabb eseményeiről.