Geneva Motor Show 2012 - hatkerekű Dock+Go, cserélhető puttonnyal

A Rinspeed összefogott a HARMAN-nal és mertek furát álmodni... Itt a világ első Variohybrid-je!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Hyundai a genfi tó partján leplezte le az új generációs i30 család kombi tagját. A Hyundai i30cw futóműve és motorjai megegyeznek az ötajtós ferdehátú i30 modellével, azaz a motorválaszték hatféle 90 és 135 lóerő közötti benzines- és dízelmotorból áll. Az i30cw alaphelyzetben 528 literes csomagtere az ülések teljes lehajtásával 1642 literre bővíthető. A FLEX STEER szervokormány-rendszer a kombihoz is rendelhető, ez háromféle, komfort, normál és sport üzemmódot kínál és lehetővé teszi a vezető számára, hogy a pillanatnyi menetviszonyok és kedve szerint válassza meg a kormányrásegítés és a visszajelzés kívánt mértékét. A szokásos aktív biztonsági funkciók, a menetstabilizátor (ESP), a járműstabilitás-szabályozó (VSM), a blokkolásgátló (ABS), a vészfékrásegítés (BAS) és az emelkedőn történő elindulást támogató visszagurulás-gátló (HAC) mellett újdonság a vészfékezési jelzőrendszer (ESS), amely a féklámpák villogtatásával figyelmezteti a mögötte haladót a vészfékezésre. A Hyundai az i30cw-hez is ötéves Tripla 5 garanciális csomagját kínálja az európai vásárlóknak.

A Seat az idei Genfi Szalonra alaposan felfrissítette az Ibiza-t. Az előd, a 2008-as modellhez képest leginkább az autó eleje változott, a formatervezők a régi hátulját még élni hagyták.... Új az első lökhárító, a hűtőrács, a fényszórók formája és LED-ek világítanak elől-hátul. Ami a technikai megújulást illeti, a legnagyobb újdonság, hogy az új Ibiza is start/stop rendszert kapott. Három- és ötajtós, valamint kombi változatban készül, a leendő vásárlók összesen ötféle TSI benzines- és TDI dízelmotor közül választhatnak. A prémium minőségű utastérben a legnagyobb újítás az érintőképernyős kijelzővel rendelkező Portable Media System, amely a navigációs rendszer, az audió rendszer, a fedélzeti számítógép és a telefon-kihangosító funkcióit egyesíti. A PMS az Ibiza fedélzeti elektronikájának integrált részét képezi, de kivehető és az autón kívül is használható.

A Rinspeed Dock+Go tanulmánya igazi tanulmány a szónak abban az értemében, ahogy a klínikai eseteket szoktuk emlegetni... Frank Rinderknecht, a Rinspeed autógyár tulajdonosa 2008-ban egyszer már ámulatba ejtette a Motor Show látogatóit, akkor a Rinspeed sQuba hároméltű cabrio tengeralattjáró volt a kiállítás szenzációja. A svájci feltaláló idei víziója a "gördülő puttony" - elektromos hajtású autókhoz. Az egytengelyes moduláris puttony funkciója a napszak függvényében változhat, a pizzafutár hátizsákjától a mobil disco hangrendszerig lehet pizza-puttony, zene-puttony vagy bármilyen-puttony. Ha viszont a Dock+Go hosszabb útra indul, a puttonyt tele lehet pakolni pótakkumulátorral, meg bőröndökkel. A legvadabb ötlet, az igazi "tanulmány" most jön: a puttonyba esetleg be lehetne építeni egy benzin- vagy dízelmotort is! Tényleg, miért is ne? Ha ezt az ötletet továbbgondoljuk, akkor kerülhetne bele két ülés, meg kormány is, meg plusz két kerék és akkor ezt a valamit elnevezhetnénk mondjuk autónak...

A Salon-auto.tv naponta készít videó-összefoglalót a kiállítás legfontosabb eseményeiről.