Geneva Motor Show 2012 - Infiniti Emerg-E Concept, te vagy a lexebb!

A látogatók lelkesedésétől függ, hogy gyártásba kerülhet-e a Range Rover Evoque cabrio.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Toyota a Hybrid Synergy Drive hajtáslánc továbbfejlesztett változatát építette be a Yaris Hybrid-be és ezzel a Prius és az Auris HSD után már a harmadik full-hibridje kerül piacra. 1.5 literes, 74 lóerős Attkinson-ciklusú benzinmotorját kiegészítve a 61 lóerős villanymotorral a Yaris Hybrid a gyári adat szerint nagyjából 100 lóerő összteljesítményt produkál. Tisztán elektromos hajtással körülbelül 2 kilométert képes megtenni, viszont a két motor együttesen 12 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órás sebességre. A végsebessége 180 km/óra, fogyasztását 3,5 literre ígéri a gyár. A Yaris a Toyota első olyan hibridje, amelyben az akkumulátorcsomagnak a hátsó üléspad alatt találtak helyet, így a méretes akkumulátorok nem rabolnak el helyet a 286 literes csomagtérből. A hibrid Yaris áramvonalasabb, mint az alapmodell, tervezői a légellenállás csökkentésének érdekében a kilincseket elbújtatták, a visszapillantó tükröket pedig kamerákkal helyettesítették. A Genfben kiállított Yaris HSD teljes tetőfelületét napelemek borítják, amelyek a különböző fedélzeti rendszerek, például a légkondicionáló energiaellátásáért felelnek.

A tavaly bevezetett Range Rover Evoque szabadidőautó rövid idő alatt olyan népszerű lett, hogy a kereslet kielégítésére az angolok nemcsak a gyártókapacitást voltak kénytelenek bővíteni, de további ezer dolgozót is alkalmazniuk kellett. A legújabb modellből máris 50 000 darab rója az utakat és további 60 000 példányra van megrendelés. Ilyen piaci környezetben egyáltalán nem csoda, hogy a gyár - legalábbis tanulmánymodell szinten - Genfben egészen meglepő ötlettel állt elő. A háromajtós Evoque Coupé alapjaira épített Evoque Convertible Concept négyszemélyes, az utasokat felpattanó bukókeret, u. n. rollover protection system (ROPS) védi borulás esetén. A cabrio-SUV sorozatgyártását a hírek szerint a Motor Show látogatóinak érdeklődésétől teszik függővé. Ha a terepjárókat és a cabriokat övező általános rokonszenv végül diadalmaskodik és a látogatók lelkesedése gyártásba segíti a topless szabadidőautót, az extrém ízléssel megáldott vásárlóknak még akkor is legalább két évig várniuk kell rá, a cabrio Evoque-ot ugyanis meglehetősen embrionális állapotban állították ki Genfben. Felhúzott ponyvával például még gyári fotó sem készült róla.

A szénszálas karosszériájú Infiniti Emerg-E Concept a látogatók többségének véleménye szerint az idei Genfi Autószalon legszebb autója. Ezen persze lehet vitatkozni, de az mindenesetre tény, hogy Nissan prémiummárkájának ez az első Európában fejlesztett, ráadásul első középmotoros sportkocsija. A két, középen elhelyezett, összesen 402 lóerős villanymotorral hajtott kétüléses tanulmányautó 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és a 210 km/órás tempót röpke 30 másodperc alatt éri el. Városi forgalomban feltöltés nélkül 50 kilométert képes megtenni. Hosszabb úton, amikor lítium-ion akkumulátorcsomagja kritikus szintre merül, beindul a hátsó tengely elé beépített 1.2 literes, háromhengeres benzinmotor és menet közben tölti az akkumulátorokat. Az Infiniti Emerg-E Concept ezzel a műszaki tartalommal valószínűleg nem kerül sorozatgyártásba, de újszerű megoldásai minden bizonnyal felbukkannak majd az Infiniti, illetve a Nissan eljövendő elektromos hajtású modelljeiben.

A Salon-auto.tv naponta készít videó-összefoglalót a kiállítás legfontosabb eseményeiről.