DTV Shredder vs. Jackal - terepjáró roller katonáknak

Juhéjj, cowboy, mire az ellenség felocsúdik, már le is van győzve!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A kanadai BPG Werks hernyótalpas járművei gyakorlatilag bármilyen terepen képesek haladni, a gumitalpak nem akadnak el a süppedő homokban, hóban, jégen, sárban vagy a vízben sem. A technológiai cég szerint fejlesztésük eredménye nem csupán egy új ATV (All-Terrain Vehicle), hanem egy új járműkategória, ezért DTV-nek (Dual Tracked Vehicle), kéttalpú járműnek nevezték el.

A roller, a gördeszka, a motorkerékpár és a kompakt tank keresztezéséből született DTV Shredder-t (magyarul megsemmisítő, morzsoló) egy 250 köbcentis, 15 lóerős Honda go-kart motor hajtja és képes akár 50 km/órás sebességgel száguldani. Felmászik a 40 fokos lejtőn és ha kell, utánfutón elvontat két mázsányi terhet. Az eredetileg szórakoztatásra, extrém sporteszköznek tervezett Shredder még a Bush-kormány idején megtetszett John J. Young-nak, a Department of Defense (DOD) akkori beszerzési, technológiai és logisztikai helyettes államtitkárának és a Darálót "behívta katonának". Az ellenség megtévesztésére a militarizált változatot azonnal elnevezték Jackal-nak, azaz Sakálnak. A kizárólag katonai alkalmazásra továbbfejlesztett szerkezet már hibrid hajtást és egy 450 kg teherbírású csörlőt is kapott. A 40 kilométer hatótávolságú Sakál benzines turbomotorja egy 20 kW-os generátort hajt, ez tölti a fedélzeti akkumulátort és táplálja a hernyótalpakat mozgató villanymotorokat. A Jackal -30 és +45 fok között ellenáll bármilyen időjárásnak és 60 centiméteres vízben még vízálló. Ahová bonyolult quadot eljuttatni, ott a mindössze 113 kilogrammos jármű szinte ideális megoldás. Távirányítós változata ember nélkül is működik, ezért például alkalmas arra, hogy beküldjék az aknamezőre vagy a tűzvonalba, hogy sebesülteket mentsenek ki vele. Az ember nélküli változaton ráadásul van két M32-es gránátvető is.

A hibrid változat tisztán elektromos hajtással képes teljes csendben, "lopakodó" üzemben is haladni, ezért aztán mire az ellenség felocsúdik, már le is van győzve!




- Mazda - 100 éves az örökifjú R360 Coupe!
- BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható
- 2021 Hyundai i20 - opciós 48V-os mild hybrid hajtáslánccal, már Lime Green kivitelben is!
- Red Dot Car Design díjat nyert az új Mazda CX-30 és az MX-30
- Ford Motor Company - igazi amerikai válasz a COVID-19 koronavírus pandémia kihívására
- Peugeot 2008 SUV - az Oroszlánnak a COVID-19 vírus sem ellenfél!
- 2020 Hyundai i30 - 48 V-os mild hibriddel, Hatchback, Fastback és Wagon N Line kivitelben is!
- Suzuki SX4 S-Cross Hybrid és Vitara Hybrid - léptünk szintet, vezettünk hibridet!
- Ford Kuga SUV - 30 százalékkal messzebbre jut egy liter üzemanyaggal a fogyasztás bajnoka
- Ford Transit - parkolóasszisztens segíti a stresszmentes parkolást a 2020-as Év Haszongépjárművében