Add to Google    RSS

Mighty FC Concept - Unimog-ot épített a Jeep?

A 2012-es Húsvéti Jeep Safari-n hat új tanulmánymodellel rukkolt elő a Mopar. A Moab sivatag szikláin "átmászott" a Mighty FC Concept, az 1964-es Willy's Jeep Forward Control 2012-es reinkarnációja is.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Jeep a Utah államban évente megrendezett Easter Jeep Safari-n mutatta be, mit álmodtak egy év alatt az utángyártott alkatrészeket beszállító Mopar mérnökei. A gyár elsősorban arra kíváncsi, mit szól mindezekhez az a többezer rajongó, aki évről-évre felkeresi a rendezvényt.

A kiállított hat modell küzül a 46th Annual Moab Easter Jeep Safari sztárja kétségtelenül a 2012-es Wrangler Rubicon platformjára épített Mighty FC Concept pickup volt. Az autó tervezői a márkánál eddig szokatlan megoldások, mint például az első tengely fölé épített vezetőfülke és a nyújtott tengelytáv alkamazásával egyben kalapot emeltek az 1956-tól 1965-ig gyártott duplakabinos katonai modell, a Willy's Forward Control előtt is. A reinkarnáció nyolc láb (kb. 2,5 m) hosszú platójának oldalfalai osztottan lehajthatók, a pótkereket a hátsó platóajtó alá rejtették. Az ülések Katzkin márkájú bőrkárpitot kaptak, a vezetőfülke ergonomikus kialakítású, a kormány dőlésszöge például olyan, mint a személyautóké, azaz nem kell ráhasalni, mint a bulldogfülkés teherautóknál egyébként szokásos. A 17"-os bead-lock-os Hutchinson felniket 40"-os BFGoodrich Krawler T/A gumikkal szerelték, és ami talán a leginkább meglepő: a Jeep Mighty FC Concept portálhidas! A kerékfelfüggesztést tekercsrugókkal, King Coil Over gátlókkal és Teraflex irányítókarokkal oldották meg. A Mopar méregdrága, új első és hátsó portálhídjai ebben a modellben debütáltak, cca. két és fél-, hárommillió forintot érő dollárért rendelhetők.

Nehéz nem észrevenni, hogy az ős-Mighty FC mennyire hasonlít a UAZ 39694-es modellre (vagy fordítva!). A koppintást (plágiumot!) annak idején nem illett emlegetni, és akkor még hol voltak a kínaiak...