Lamborghini Urus - 600 lóerős SUV Concept (...de Babodon nem élne meg!)

1 beszólás

Igazi szuperatlétát mutatott be Pekingben Stephan Winkelmann, a Lamborghini elnöke.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Lamborghini elnöke véget vetett minden további spekulációnak: a Beijing International Automotive Exhibition első napján bemutatta a régóta beharangozott, de mindeddig csak fantáziarajzokon létező Lambo SUV-ot. A gyár hű maradt a bika-emblémához: a SUV névadója szintén egy spanyol bika lett, az Urus a bikák ősének neve latinul. Az 1985-től 1992-ig mindössze 300 példányban gyártott, 450 lóerős "Rambo Lambo", azaz hivatalosan az LM002 katonai terepjáró után ez a márka második próbálkozása ebben a szegmensben.

Már első ránézésre is vitathatatlan: az alacsony tetővonalú ősbika "arca" félreismerhetetlenül Lamborghini és a márka sportmodelljei közül leginkább az Aventador dizájnelemeit viseli magán. Feltűnő újítás, ami persze egy koncepciónál megengedhető, hogy a visszapillantó tükrök helyett kamerák figyelnek hátra. A Forged Composite® alapú vezetőfülkét szintén az Aventador ihlette, de a minta annyi benne, mintha kiborult volna a márvány a vödörből...

Az Urus a VW-konszern PL71 platformjára épült, ez a következő generációs Audi Q7, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, valamint Bentley SUV alapja is. A Lamborghini fejlett szénszálas karosszéria-technológiájának köszönhetően a szuperatléta nagyjából száz kilóval könnyebb testvéreinél, a Cayenne-nél nemcsak hosszabb, de szélesebb és laposabb is.

A négyajtós, négyüléses luxusautó állandó összkerékhajtást kapott, a 600 lóerős, V12-es (állítólag Győrben gyártott!) környezetbarát motorja duplakuplungos váltón keresztül hajtja a 24"-os kerekeket. Poggyásztere variálható, mint ahogy az útviszonyok függvényében változtatható a SUV szabad magassága is. A gyár elsőszámú családi autónak ajánlja, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy ezentúl azok is megvegyék, akik eddig a Lamborghini sportkocsikat csak második autóként, főként csajozásra használták.

Az LB 736 kódjelű Urus jelenleg még tanulmánymodell, távol van a gyártástól. A szériaváltozat legkorábban 2015-ben vagy '16-ban kerülhet piacra. A gyár évente 3000 darabos széria gyártását tervezi.

- 7+ üléses 7vége lesz a Vasúttörténeti Parkban
- Csúcs a csúcson - új csúcsot állitott fel egy Nissan Navara a Kékesen
- SKODA sikerek az Auto Bild magazin Allradauto des Jahres 2019 olvasói szavazásán
- Audi e-tron - áram-vonalas SUV, 400 kilométeres hatótávval
- Különleges Ford Mustang-ot, egy BULLITT-ot kapott Kiss Gergely, a márka nagykövete
- Mazda3 - Red Dot design Best of the Best 2019 díjat kapott az innovatív KODO formanyelv
- A Peugeot 508 lett a nyerő a The Most Beautiful Car of the Year 2018 szépségversenyen
- A Dakar-győztes Toyota Hilux-ra vált Fernando Alonso?
- Magyar Suzuki - Esztergomban legördült a gyártósorról a félmilliomodik Vitara!
- 2019 Suzuki Jimny - két kategóriában is döntős a Világ Év Autója versenyen a terepjáró újdonság!