Lamborghini Urus - 600 lóerős SUV Concept (...de Babodon nem élne meg!)

1 beszólás

Igazi szuperatlétát mutatott be Pekingben Stephan Winkelmann, a Lamborghini elnöke.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Lamborghini elnöke véget vetett minden további spekulációnak: a Beijing International Automotive Exhibition első napján bemutatta a régóta beharangozott, de mindeddig csak fantáziarajzokon létező Lambo SUV-ot. A gyár hű maradt a bika-emblémához: a SUV névadója szintén egy spanyol bika lett, az Urus a bikák ősének neve latinul. Az 1985-től 1992-ig mindössze 300 példányban gyártott, 450 lóerős "Rambo Lambo", azaz hivatalosan az LM002 katonai terepjáró után ez a márka második próbálkozása ebben a szegmensben.

Már első ránézésre is vitathatatlan: az alacsony tetővonalú ősbika "arca" félreismerhetetlenül Lamborghini és a márka sportmodelljei közül leginkább az Aventador dizájnelemeit viseli magán. Feltűnő újítás, ami persze egy koncepciónál megengedhető, hogy a visszapillantó tükrök helyett kamerák figyelnek hátra. A Forged Composite® alapú vezetőfülkét szintén az Aventador ihlette, de a minta annyi benne, mintha kiborult volna a márvány a vödörből...

Az Urus a VW-konszern PL71 platformjára épült, ez a következő generációs Audi Q7, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, valamint Bentley SUV alapja is. A Lamborghini fejlett szénszálas karosszéria-technológiájának köszönhetően a szuperatléta nagyjából száz kilóval könnyebb testvéreinél, a Cayenne-nél nemcsak hosszabb, de szélesebb és laposabb is.

A négyajtós, négyüléses luxusautó állandó összkerékhajtást kapott, a 600 lóerős, V12-es (állítólag Győrben gyártott!) környezetbarát motorja duplakuplungos váltón keresztül hajtja a 24"-os kerekeket. Poggyásztere variálható, mint ahogy az útviszonyok függvényében változtatható a SUV szabad magassága is. A gyár elsőszámú családi autónak ajánlja, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy ezentúl azok is megvegyék, akik eddig a Lamborghini sportkocsikat csak második autóként, főként csajozásra használták.

Az LB 736 kódjelű Urus jelenleg még tanulmánymodell, távol van a gyártástól. A szériaváltozat legkorábban 2015-ben vagy '16-ban kerülhet piacra. A gyár évente 3000 darabos széria gyártását tervezi.




- Ford CV Communications - jönnek a kommunikáló haszongépjárművek!
- 2020 Ford Ranger Thunder - a Mennydörgés 2020 nyarának végén várható!
- KIWANO KO1 Plus - a világ első 1000 W-os terep- és lépcsőjáró egykerekű elektromos rollere
- Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost mHEV 155 LE - ... ígéret, ha betartják, úgy jó!
- ©KODA OCTAVIA, SUPERB, KAROQ és KODIAQ - már négy modellsorozathoz választható összkerékhajtás
- Mazda - 100 éves az örökifjú R360 Coupe!
- BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható
- 2021 Hyundai i20 - opciós 48V-os mild hybrid hajtáslánccal, már Lime Green kivitelben is!
- Red Dot Car Design díjat nyert az új Mazda CX-30 és az MX-30
- Ford Motor Company - igazi amerikai válasz a COVID-19 koronavírus pandémia kihívására