Lamborghini Urus - 600 lóerős SUV Concept (...de Babodon nem élne meg!)

1 beszólás

Igazi szuperatlétát mutatott be Pekingben Stephan Winkelmann, a Lamborghini elnöke.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Lamborghini elnöke véget vetett minden további spekulációnak: a Beijing International Automotive Exhibition első napján bemutatta a régóta beharangozott, de mindeddig csak fantáziarajzokon létező Lambo SUV-ot. A gyár hű maradt a bika-emblémához: a SUV névadója szintén egy spanyol bika lett, az Urus a bikák ősének neve latinul. Az 1985-től 1992-ig mindössze 300 példányban gyártott, 450 lóerős "Rambo Lambo", azaz hivatalosan az LM002 katonai terepjáró után ez a márka második próbálkozása ebben a szegmensben.

Már első ránézésre is vitathatatlan: az alacsony tetővonalú ősbika "arca" félreismerhetetlenül Lamborghini és a márka sportmodelljei közül leginkább az Aventador dizájnelemeit viseli magán. Feltűnő újítás, ami persze egy koncepciónál megengedhető, hogy a visszapillantó tükrök helyett kamerák figyelnek hátra. A Forged Composite® alapú vezetőfülkét szintén az Aventador ihlette, de a minta annyi benne, mintha kiborult volna a márvány a vödörből...

Az Urus a VW-konszern PL71 platformjára épült, ez a következő generációs Audi Q7, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, valamint Bentley SUV alapja is. A Lamborghini fejlett szénszálas karosszéria-technológiájának köszönhetően a szuperatléta nagyjából száz kilóval könnyebb testvéreinél, a Cayenne-nél nemcsak hosszabb, de szélesebb és laposabb is.

A négyajtós, négyüléses luxusautó állandó összkerékhajtást kapott, a 600 lóerős, V12-es (állítólag Győrben gyártott!) környezetbarát motorja duplakuplungos váltón keresztül hajtja a 24"-os kerekeket. Poggyásztere variálható, mint ahogy az útviszonyok függvényében változtatható a SUV szabad magassága is. A gyár elsőszámú családi autónak ajánlja, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy ezentúl azok is megvegyék, akik eddig a Lamborghini sportkocsikat csak második autóként, főként csajozásra használták.

Az LB 736 kódjelű Urus jelenleg még tanulmánymodell, távol van a gyártástól. A szériaváltozat legkorábban 2015-ben vagy '16-ban kerülhet piacra. A gyár évente 3000 darabos széria gyártását tervezi.




- A csendőr Angliában - Peugeot-val felügyeli a rendet a brit hatóság
- Toyota Hilux - Legyőzhetetlen változatban is megérkezett a pickup-kedvenc legújabb generációja
- Ford Ranger - már felépítményezhető fülkés alváz (Chassis Cab) kivitelben is rendelhető Európában!
- 2021 Nissan Micra - N-dizájn felszereltségi szinttel frissült az ikonikus modell
- Ford Kuga FHEV - hibrid 4x4-es szabadidőautóval bővül a Ford SUV választéka
- TOYOTA GAZOO Racing Dakar Team - ütőképesebbek és strapabíróbbak a vadonatúj Hilux-ok
- A Ford technikai újdonsága megakadályozza az ütközést a holttérben haladó más járművekkel
- 2021 Ford EcoSport Active - még tartalmasabbak lehetnek a szabadtéri programok!
- A Hyundai Motor bemutatta a nagyteljesítményű Hyundai i20 N-t
- Land Rover Bowler Defender - a CSP 575 projektben reinkarnálódott a jó öreg Defi...