A Hyundai bemutatta a harmadik generációs Santa Fe és Santa Fe Sport szabadidőautót

1 beszólás

Immár kétféle tengelytávval gyártják, öt- és hétüléses változatban érkezik az eddigi legszebb Hyundai városi terepjáró.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A koreaiaknak igazán nincs mire szerénynek lenni: a 2000-ben piacra küldött Santa Fe eddig világszerte 2 560 000 példányban kelt el, ebből több mint 350 000 Európában hódította meg a vásárlókat. A Hyundai megtartotta a jó bevált modell nevét, a 2012-es New York International Auto Show-n már két változatban mutatták be a harmadik generációs Santa Fe-t. A Santa Fe és a Santa Fe Sport közötti különbség főként az eltérő hátsó kialakításról és a hátsó lámpák alakjáról ismerhető fel.

A New York-i Jacob Javits Convention Centerben debütáló új SUV-nál továbbfejlesztették a Hyundai Fluidic Sculpture, "folyékony szobrászat" filozófiáját, külső vonalait a legújabb, a szélviharok erejére utaló Storm Edge koncepció jegyében rajzolták újra. Az igencsak méretes városi terepjáró nemcsak kívül, belül is megújult, továbbfejlesztett motorjai még zöldebbek, még takarékosabbak. Az új Santa Fe-t a márka történetében elsőként aktív motorháztetőt kapott, ez azt jelenti, hogy egy esetleges gázoláskor a motorházfedél megemelkedik, ettől csökken a gyalogos becsapódásának energiája, azaz kevésbé sérül meg.

A motorválaszték egy benzines és két dízelből áll. A kínálatot továbbra is a 2.2 literes, 200 lóerős, 431 Nm nyomatékú, változó geometriájú turbófeltöltővel (VGT) felszerelt "R" jelzésű dízel vezeti, 145 g/km-es CO2-kibocsátásával ez kategóriájának legtisztább üzemű motorja. Ebben kategórában ritkaság, de ehhez a motorhoz gyorsulási adatot is megadtak: elsőkerék hajtással, manuális váltóval 9,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A kisebb, Euro 6-os besorolású "R" VGT dízel kétliteres, 150 lóerős, 382 Nm nyomatékkal. A benzinmotorban gondolkodó európai vásárlóknak a 2.4 literes 193 lóerős "Theta II" GDi motort ajánlják. Valamennyi erőforráshoz hatfokozatú kézi- vagy szekvenciális automataváltó is rendelhető.

Javult a beltér kényelme, az első és második üléssor lábtere +38, illetve +45 milliméterrel tágasabb lett. A második sor hosszirányban eltolható ülései egy mozdulattal előre dönthetők, így könnyebb a beszállás az opcionális harmadik üléssorra. A rövid, ötszemélyes Sport-változat csomagtere 534 literes. Parkolásnál a hátramenet kapcsolásakor automatikusan aktiválódó tolatókamera segít, a Smart Parking Assist System képe a műszerfal közepén, a 7"-os kijelzőn jelenik meg. A kamera elég mélyen van ahhoz, hogy a vezető az alacsony akadályokat, illetve a gyermekeket is észlelje.

Alapfelszerelés a radarvezérelt távolságtartó tempomat, az automatikus, szürkületérzékelős világítás, az esőérzékelős ablaktörlő, az ABS, a menetstabilitást szabályozó ESP és VSM elektronika, a lejtmenet-vezérlő DBC, a visszagurulás-gátló és az emelkedőn történő elindulást segítő HAC rendszer. A FLEX STEER szervokormány a menetviszonyokhoz és a vezető pillanatnyi igényeihez igazítható, normál, sport vagy komfort üzemben működik.

Az összkerékhajtás szükség esetén automatikusan aktiválódik és felváltja az alapértelmezett 100:0 arányú elsőkerékhajtást. A rendszer csúszós úton önállóan és fokozatmentesen képes a nyomatékelosztást akár 50:50 százalékig módosítani. A vezető a műszerfalon elhelyezett "LOCK" gombot megnyomva reteszelheti a 4x4-et, ilyenkor legfeljebb 40 km/óra sebességig maximális marad a nyomatékmegosztás az első és hátsó kerekek között.