Kevesebb, mint 120 g károsanyag kilométerenként - bemutatkozott a Honda CR-V 1.6 i-DTEC
A Honda a briteknél gyártott CR-V-nél is bevezette az Earth Dreams Technology néven futó motorcsalád 1.6 i-DTEC dízel-erőforrását.
A 2013-as Geneva Motor Show-n bemutatott elsőkerék hajtású, manuális váltóval szerelt szabadidőautó 120 lóerős, 300 Nm csúcsnyomatékú motort kapott, amely a teljesítmény és a gazdaságosság példaértékű egyensúlyának eredményeként mindössze 119 g CO2-t bocsát ki kilométerenként*.
A kifejezetten Európának szánt modellt a Honda Swindon-i üzemében, dél-angliában gyártják, az értékesítése 2013 őszén kezdődik.
Az Earth Dreams 1.6-os i-DTEC 2013 januárjában a Civic-ben debütált, ez kategóriájában a legkönnyebb dízelmotor, amely egyszerre nyújt agilis és dinamikus menetteljesítményt, valamint alacsonyabb üzemeltetési költségeket, beleértve például azt is, hogy az Egyesült Királyságban erre a motorra az éves útadó (súlyadó) mindössze 30 font (valamivel több, mint 10 000 Ft).
Az alacsonyabb költségű autózás iránti növekvő érdeklődéssel együtt nő a kétkerékhajtású dízelmotoros SUV-ok iránti igény is - az Egyesült Királyságban jelenleg már ezek alkotják a teljes C-kategóriás SUV piac több mint egynegyedét. A mindössze 119 g/km*-es károsanyag kibocsátású CR-V 1.6 i-DTEC ugyancsak ezt a piacot célozza.
Az emelkedő üzemanyagárakhoz egyre szigorúbb környezetvédelmi elvárások párosulnak, ennek köszönhetően a vásárlók is jobban preferálják az alacsonyabb károsanyag kibocsátású járműveket. A Honda Earth Dreams Technology sorozat megoldást ad az ezzel kapcsolatos elvárásokra, ugyanakkor élvezetessé teszi az autózást.
Hatékonyság, funkcionalitás és használhatóság
Az új CR-V 1.6 i-DTEC megtartva az eredeti CR-V koncepcióját, egy biztonságos SUV, amelyben változatlanul fennáll az egyensúly a hatékonyság, az autó a teljesítménye és a funkcionalitás között.
Az új CR-V a 1.6 i-DTEC motorral is megtartotta a 2012-ben bevezetett CR-V stílusos magabiztosságát, beleértve az autó lenyűgöző gyakorlatiasságát és praktikusan tágas, 1648 literes csomagterét.
Az új CR-V 1.6 i-DTEC-ben változatlanul könnyedén, egyetlen mozdulattal vízszintes síkba dönthetők a 60/40 arányban osztott hátsó ülések. Egy fogantyú meghúzásával a CR-V egy ötüléses személyautóból sokoldalú, csomagszállító furgonná alakítható át.
Az új szolgáltatások között megjelent a Honda ECON üzemmódja, amellyel az üzemanyag-fogyasztást lehet csökkenteni és az Eco Assist rendszer, amely abban segíti a vezetőt, hogy megfelelő vezetési stílussal takarékoskodjon az üzemanyaggal. Az Idle Stop (Start-Stop) technológia szintén alapfelszereltség az új CR-V 1.6 i-DTEC-ben.
A CR-V 1995-ös bevezetése óta több mint ötmillió példányban kelt el szerte a világon. A szabadidőautó egyike a világ legkelendőbb SUV-jának, több mint 160 országban értékesítik Európában, Ázsiában, Észak-Amerikában, Dél-Amerikában és Afrikában. A CR-V 1.6 i-DTEC modellel kapcsolatos további részleteket, műszaki adatokat valamint az autó árát az értékesítés megkezdésekor hozzák nyilvánosságra.
Az új CR-V 1.6 i-DTEC modellel kapcsolatos további, angol nyelvű információk a www.honda.co.uk weboldalon találhatók.
Műszaki adatok
Honda CR-V 1.6 i-DTEC | ||
Hengerűrtartalom | cc | 1596 |
Maximális teljesítmény | kW/PS | 88/120 |
fordulat/percnél | 4000 | |
Maximális nyomaték | Nm | 300 |
fordulat/percnél | 2000 | |
CO2 kibocsátás | g/km | 119* |
* Honda gyári adat
**A fenti ismertető a hivatalos Honda sajtóinformáció fordítása.
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen