Suzuki SX4 S-CROSS - megkezdődött a sorozatgyártás

12 beszólás

Az SX4 megnőtt és a C szegmensbe került. Már kiskereskedelmi forgalomban is megvásárolható.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A 2014-es modellt kétségtelenül a jelenleg forgalomban lévő SX4 utódjának szánták, erre utal, hogy bár az autó "felnőtt" a C szegmensbe (na, ennek örülnek aztán nagyon a Nissannál Qashqaiék!), a crossover típusjelzése változatlanul SX4 maradt.

A "mi új autónk" 150 mm-el hosszabb, 10 mm-el szélesebb és több mint 150 mm-el alacsonyabb lett, miközben csomagtere 270-ről 430 literesre nőtt. Igencsak méretes és a világon először készült üvegből az autó két csúszópanelből álló panoráma-napfénytetője. Nyitáskor a kisebb rész becsúszik a tetőlemez alá, a nagyobbik pedig megbillenve fölé kerül, így a tetőn egy 560 milliméter hosszú nyílás keletkezik. Ez az egyik legnagyobb tetőnyílás a C szegmens crossoverei között.

A motorválaszték viszonylag szerénynek mondható: az esztergomi gyár újdonsága 1.6-os négyhengeres benzines vagy 1.6-os négyhengeres dízelmotorral rendelhető.

A benzinmotor 88 kW-os (118 lóerős), a maximális nyomatéka 156 Nm. A kétkerékhajtású (2WD), 5-sebességes manuális váltós változat a leggyorsabb, maximális sebessége 180 km/óra. 11 másodperc alatt gyorsul 100-ra. A benzines változat választható hétsebességes, fokozatmentes automataváltóval (CVT) is, ezzel manuális állásban a vezető a kormánykerék mögött található fülekkel a kormány elengedése nélkül válthat sebességet.

A változó geometriájú turbófeltöltővel (VGT) szerelt, közös nyomócsöves 1.6-os dízelmotor hatfokozatú kéziváltón át hajtja az első (2WD) illetve mind a négy kereket (4WD). Ezzel a motorral még összkerékhajtással is figyelemreméltóan takarékos az autó, a gyári adat szerint 100 kilométeren beéri csekély 4,6 liter gázolajjal és ezzel a fogyasztással 120 g/km a motor CO2 kibocsátása. A dízelmotornál a benzinesével azonos teljesítményhez 320 Nm nyomaték párosul és ezt már 1750 fordulat/percnél élvezhetjük! A kétkerékhajtású kivitel végsebessége 180 km/óra és 12 mp alatt gyorsul 100-ra. Négykerékhajtással 175 km/óra a végsebesség és 13 másodperc a gyorsulás.

Új generációs ALLGRIP összkerekes technológia segítségével a vezető a középkonzolon található tárcsa lenyomásával és elfordításával az AUTO, a SPORT, a SNOW (hó) és a LOCK (elakadás) üzemmód közül választhat. AUTO üzemmódban a rendszer alaphelyzetben kétkerék-meghajtással működik, s csak akkor vált összkerékhajtásra, ha kerékkipörgést észlel. A SPORT üzemmód kanyargós úton, a SNOW üzemmód havas, sáros utakon, illetve egyéb csúszós útfelületeken ideális. A LOCK üzemmódot arra tervezték, hogy a jármű képes legyen kiszabadulni a hóból, sárból vagy homokból, ha netán elakad. Ilyenkor a rendszer folyamatosan nagy nyomatékot küld a hátsó kerekekhez.

A vezető és az utasok aktív védelméhez a karosszériánál a Suzuki Total Effective Control Technology (TECT) megoldását alkalmazták, de az aktív biztonsági berendezések része a sebességhatároló, amely megakadályozza, hogy a jármű átlépje a vezető által beállított határértéket, a stabilitást növelő menetstabilizáló (ESP), valamint az abroncsnyomás-figyelő (TPMS) is, amely segít a kerekekben a megfelelő levegőnyomást megtartani. A passzív felszereltségbe tartozik többek között a frontális, oldalsó és hátsó ütközések esetén kellő védelmet biztosító hét légzsák, az előfeszített biztonsági övek és az erőhatárolók, valamint egy, a fékpedál hátramozgását szabályozó megoldás.

Az új SX4 S-CROSS tíz színben készül majd, amelyek közül a zöldcitrom metál és az ametisztszürke gyöngymetál a két újdonság.