2014 Jeep Grand Cherokee - még exkluzívabb lett a zászlóshajó

Az új, 2014-es modellévű "Nagy Csirke" nyolcfokozatú automataváltót kapott, amellyel alacsonyabb lett a motor fogyasztása, károsanyag-kibocsátása, és az autó jelentősen jobban gyorsul.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Európában 2012-ben a Jeep márka regisztrálta az egyik legdinamikusabb növekedést a piacon: január és december között több mint 28 000 járművet értékesítettek, ami csaknem 20 százalékkal több mint 2011-ben. Jó autó, szép autó, csak hát a fogyasztása...

A jó hír, hogy a 2014-es modellévű "Nagy Csirkénél" a Chrysler-cégcsoportnak sikerült az Eco funkcióval kiegészített nyolcfokozatú váltóval radikálisan csökkenteni a 250 lóerős, 3.0 literes V6-os Multijet II befecskendezésű dízel-, valamint a 3.6 V6-os Pentastar és 5.7 V8-as benzinmotorok üzemanyag-fogyasztását. Az Eco optimalizálja a fokozatváltásokat, illetve a V8-as modelleken a hengereket deaktiváló Fuel Saver rendszer működését. (Ha a vezető sportosabb dinamikára vágyik, a funkció a középkonzolon elhelyezett gomb megnyomásával kiiktatható.) Amennyiben az autó a Quadra-Lift légrugózási rendszerrel is fel van szerelve, az Eco üzemmód országúton az alaphelyzetnél 1,3 centiméterrel alacsonyabbra süllyeszti a járművet, ezzel javítja a Grand Cherokee aerodinamikáját és ezáltal csökkenti a motor fogyasztását.

A sebességváltó mellett figyelemreméltó újdonságának számít a Nagy Csirke LED nappali világítással kombinált bi-xenon fényszórója, valamint a beltér exkluzív karaktere. Az infotainment tartalom terén is újat nyújt a felfrissült modell, az új, 8,4 colos érintőképernyővel szerelt UConnect rendszertől a Jeep márkánál első ízben alkalmazott, testre szabható paraméterekkel rendelkező, 7 colos TFT műszerfali kijelzőig. A kormányról biztonságosan kezelhető a rádió, a sebességtartó automatika, a telefon és a hangvezérlés funkció. Minden felszereltségi szinten az alapkivitelhez tartoznak a kormánykerék mögött elhelyezett sebességváltó fülek.

Nem vitás, a 2014-es Jeep Grand Cherokee stílusát alaposan átdolgozták, csak a prémium megjelenés azonos, az új külső és belső formai jegyek a Laredo, Limited, Overland, Summit és SRT felszereltségnél különbözőek. A zászlóshajónak számító Summit csúcsváltozaton, illetve a nagyteljesítményű, 6.4 V8 HEMI motorral hajtott SRT modellen például alapfelszerelés az ultramodern, tizenkilenc hangszórós, 825 watt teljesítményű Harman Kardon 7.3 Surround Sound audiorendszer. (A Grand Cherokee sportváltozata, a 468 lóerős SRT 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a legnagyobb sebessége 257 km/óra.)

A Grand Cherokee-hoz választható Quadra-Trac II és Quadra-Drive II összkerékhajtást két további rendszer támogatja, a már említett Jeep Quadra-Lift légrugózás (ezzel az alap 22-ről akár 28 centiméteres hasmagasságig emelhető az autó), valamint a Selec-Terrain tapadásszabályozó rendszer. Ez utóbbi segítségével a terep jellegének megfelelően ötféle (Homok, Sár, Auto(matic), Hó és Szikla) menetprogramból lehet választani. Újdonság a Selec-Speed Control funkció is, ez az off-road terepcsomaggal karöltve lehetővé teszi, hogy a vezető emelkedőn vagy lejtőn haladva a gáz- illetve fékpedál helyett a kormánykerék mögött elhelyezett váltó-fülek segítségével szabályozza a jármű sebességét. A 2014-es modellnél továbbra is megtartották a 4WD Low (felező) 2,72-es áttételét.

Az aktív és passzív biztonsági újdonságok közül figyelemreméltó a "Ráfutásos ütközésre figyelmeztető" (Forward Collision Warning), illetve azt "Ütközést elhárító" (Crash Mitigation) rendszer. Ezek a berendezések radar segítségével ellenőrzik, hogy a Csirke nem közeledik-e túlságosan nagy sebességgel az előtte haladó járműhöz, és szükség esetén riasztja a vezetőt, hogy az közbeavatkozva elkerülhesse az ütközést. Amennyiben a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésre, a rendszer automatikusan lelassítja az autót.

1992-es bevezetése óta mintegy ötmillió darab Grand Cherokee talált gazdára.