Add to Google    RSS

SsangYong XLV - veled izgalmas igazán az élet!

Dél-Korea legrégebbi autógyártója egy saját találmányú hárombetűs szóval, és az XLV (eXciting Lifestyle Vehicle) kategória bevezetésével tett pontot a családi SUV sokéves fejlesztésének végére.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A hazai XLV választék nem állítja jelentős kihívás elé a márka iránt érdeklődő vásárlókat, amikor dönteniük kell, milyen motorral rendeljék meg az új családi telekjárót, ugyanis a választék csupán egy benzines és egy dízelmotorból áll. Igaz, mindkettő rendkívül nyomatékos, mégis nagyon csendesen és üzemanyag-takarékosan működik. A 1.6 literes, európai fejlesztésű benzines teljesen alumíniumból készült és teljesíti az Euro 6 károsanyag-kibocsátási normát. A 128 lóerőt 6000-res fordulatnál, a 160 Nm csúcsnyomatékot 4600/percnál adja le. A szintén 1.6 literes 115 lóerős közvetlen befecskendezéses, közös nyomócsöves, változó geometriájú turbófeltöltővel szerelt dízelmotor csúcsnyomatéka 300 Nm 1500 és 2500 fordulat/perc között. Mindkét motorhoz 6 sebességes manuális, illetve szintén 6 sebességes Aisin automata váltó társítható. A gyári adatok szerint a benzinmotor 7 és 8 liter között, a dízel 5 liter alatt is beéri vegyes használatban.

A kistesó, a SsangYong Tivoli hosszú változata mondhatni - fejedelmi kényelmet nyújt mind az öt utasnak. A sportos, ergonomikusan kialakított ülések illeszkednek az emberi test alakjához és a maximális komfort érdekében kétféle keménységű töméssel készülnek. A vezetőülés szellőztetett, az első és a hátsó ülések fűthetők. A kabin felszereltségéhez tartozik a HSA visszagurulás-gátló, a TPMS keréknyomás-ellenőrző rendszer, az első- és hátsó tolatóradar, illetve a hátsó tolatókamera. Az ESP rendszer azonnal beavatkozik, ha valamelyik kerék megcsúszik, illetve a jármű alul- vagy túlkormányzottságát érzékeli. A rendszer részét képezik az FTCS kipörgésgátló, az EBD automatikus fékerő elosztó, az ABS blokkolásgátló, az ARP aktív borulásgátló, a HSA visszagurulás-gátló és az HBA-ESS vészfékezés rásegítő- és jelzőrendszerek. Passzív biztonsági felszerelés a 7 légzsák (vezetőoldali-, vezetőoldali térd-, utasoldali-, első oldal-, kétoldali függönylégzsák). Az esetleges ütközések erőhatásainak leginkább kitett karosszériaelemeket olyan speciális technológiával készítik, amely megháromszorozza a normál acél ellenállóképességét.

A hátsó ülések 60:40 arányban lehajthatók vagy akár teljesen síkba dönthetők, ennek és az utas- illetve csomagtérben található számtalan kisebb-nagyobb tárolórekesznek köszönhetően a családnak semmit sem kell otthon hagynia, ha hosszabb útra indul. (Leszámítva a pótkereket, mert a hatalmasnak mondható, 720 literes csomagtér enélkül értendő, de az autó defektjavító szettel is rendelhető. A pótkerék egyébként a csomagtartóban 574 liternyi teret hagy szabadon.) Amúgy a csomagtér igazi meglepetése a 220 V-os csatlakozó!

Az elektromágneses tengelykapcsolóval ellátott, teljesen automatikus működésű Activ AWD összkerékhajtás normál útviszonyok esetén a kisebb üzemanyagfogyasztás érdekében 100%-ban az első kerekeket hajtja. Amint az útviszonyok romlanak és a rendszer valamelyik kerék megcsúszását érzékeli, az elektronikus vezérlőegység a másodperc tört része alatt a hátsó kerekekhez irányítja a szükséges nyomatékot. Választható 2WD meghajtás a mindennapokra, 4WD a jobb stabilitás miatt és AWD Lock funkció különösen nehéz terepre. Az AWD Lock funkció bekapcsolásával 50–50% arányban fixre zárható a nyomatékelosztás az első és hátsó tengelyek között. Ha az autó letér a műútről, jól jöhet a 167 milliméteres hasmagasság, és a több mint 20 fokos terepszögek.

Az XLV egyik különlegessége a Smart Steer kormányzás, ami azt jelenti, hogy az XLV sofőrje háromféle szervo-rásegítés, kormány "keménység" közül választhat:
- SPORT (közvetlen kormányreakciók, főleg nagyobb sebességű autózásnál)
- NORMAL (mindennapi használatra)
- COMFORT (kis sebességű városi manővereknél, mint pl. a parkolás)

SsangYong XLV. 3 az 1-ben. Izgalmas. Életstílus. Jármű. eXciting smart Lifestyle Vehicle.


Beszólások

Új beszólás