Ford Kuga és Edge Vignale - álmok luxuskivitelben, extrákkal...

A Vignale-sort 2015-ben a Mondeo Vignale nyitotta, majd ez év elején megérkezett az S-MAX Vignale. Most megkezdődött az európai SUV modellek prémium változatainak értékesítése is.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A japánok más-más márkanév alatt forgalmazzák a prémiumszegmensbe szánt modelljeiket, de úgy tűnik, a rendíthetetlen "kék oválisnak" erre nincs szüksége. A kölniek nem bajlódtak egy új prémium márka nevének bevezetésével, csupán a Vignale szót biggyesztették az alapmodell neve után. A Vignale sorozat első tagjai, a Mondeo Vignale és az S-MAX Vignale után most megjelent a közepkategóriás SUV Ford Kuga Vignale és a nagy Ford Edge Vignale is.

A Vignale eredetileg egy olasz karosszéria-üzem neve, amelyet Alfredo Vignale alapított még 1948-ban, Torino-ban. A Carrozzeria Alfredo Vignale emblémáján látható toronysziluett azt a Mole Antonelliana-t ábrázolja, ami akkoriban 168 méterével a világ legmagasabb épülete volt.

A prémiumkategóriás Vignale SUV-ok motorjai erősek, takarékosak és halkan működnek: a Ford Kuga Vignale a 2.0 literes, 180 lóerős dízel és 182 lóerős, 1.5 literes EcoBoost motorral rendelhető. A Ford Edge Vignale vásárlói szintén két motor illetve két hajtáslánc közül választhatnak, az egyik a 210 lóerős bi-turbo TDCi motor hatfokozatú PowerShift automata sebességváltóval és Intelligens Összkerékhajtással, a másik, a 180 lóerős, 2.0 literes TDCi motor hatfokozatú manuális sebességváltóval és Intelligens Összkerékhajtással rendelhető. A Ford Intelligens Összkerékhajtás (Ford Intelligent All Wheel Drive, AWD) egyébként mindkét modellnél az alapfelszereltség része.

Az utaskényeztetés a zászlóshajóban, az Edge Vignale modellben csúcsosodik ki igazán: a Ford Aktív Zajkioltás (Ford Active Noise Cancellation, ANC) a kabinban elhelyezett három mikrofonnal méri a belső térbe beszűrődő motorzajt, és az autó audiorendszerén keresztül ellentétes frekvenciájú hanghullámokat sugároz, és ezzel csaknem teljesen kioltja a zajt az utastérben. Tovább fokozza a vezető mámorát a Holttérfigyelő (Blind Spot Information System, BSIS), a Közlekedési Tábla Felismerő (Traffic Sign Recognition, TSR), a Sávelhagyásra Figyelmeztető (Lane Keeping Alert, LKA) és a Vezetőfigyelmeztető (Driver Alert, DA) rendszer, valamint a Sávtartó Asszisztens (Lane Keeping Aid, LKA).

A Vignale modellek mind párhuzamosan, mind pedig merőlegesen képesek önállóan beparkolni (Active Park Assist, APA) egy, az autónál 20 százalékkal nagyobb helyre: ilyenkor a kormány magától forog, a vezetőnek csak a gázpedált és a váltót kell kezelnie.

További csemege, hogy Valencia-ban, a Ford spanyolországi üzemében a fényezők több mint két órán át kézi polírozással készítenek elő egy-egy autót a fényezésre és strucctollból készült legyezőkkel távolítják el a karosszériáról a legapróbb porszemet is. Hasonló alapossággal vizsgálják át az autó bőr üléskárpitjait is, amelyek lézeres szabással készülnek.

A Vignale-modellek Európa-szerte 360 márkakereskedésben, Magyarországon 6 FordStore-ban rendelhetők meg. A cég egyik felméréséből kiderült, hogy a prémium márkák ügyfeleinek harmada az ügyfélszolgálat minőségében látja a leglényegesebb különbséget az átlagos és a magasabb szintű kiszolgálás között, ezért a Vignale OneCall rendszeren keresztül bármikor hívható Értékesítési Tanácsadók (Dedicated Relationship Manager) házhoz szállítják az új autót, megszervezik az autók be- és hazaszállítását a szervizbe illetve a szervizből, a szervizmunkák időtartamára díjmentes csereautót adnak és a garanciaidő (2+3 év/150 000 km) alatt díjmentesen lemosatják az autót megbeszélt vagy tetszőleges időpontban azokban a Ford Store-okban, ahol a Vignale típusokat árulják.

Ami a prémium SUV-ok árát illeti, Bernie Ecclestone egyszer azt mondta: úriember pénzről (és az előző éjszakáról) nem beszél...