F430 Scuderia - Schumacher hű marad a Ferrarihoz

1 beszólás

A szeptemberi frankfurti IAA kiállításon mutatják be hivatalosan, és személyesen Schumi rántja le a leplet a Ferrari 430 Scuderiáról.

Ferrari 430 Scuderia

Forma-1 versenyautó civilben, erősebb motor, kisebb súly, a legújabb F1 software, új menetstabilizáló rendszer, F1 dizájn. Címszavak, amelyek mindig megdobogtatják a Ferrari rajongók szívét. Az F430 modellcsalád harmadik tagja egy vad, kétüléses Berlinetta lett, az F430 Scuderia név pedig direkt módon utal a Ferrari Forma-1 versenyistállóra.

Az új modell alapja az F430 Coupé és az F430 Spider. A Coupét alapos fogyókúrára fogták, fogyott vagy 200 kilót. A Scuderia súlya így csak 1250 kg. 4.3 literes V8-as szívómotorja 510 lóerős, 20 lóerővel erősebb, mint az alapmodellé. A plusz 20 lóerő az új kipufogórendszernek, és a sikeres chiptuningnak köszönhető. A súlycsökkentő diéta és az erősebb motor eredménye lett az is, hogy a Scuderiában csupán 2,45 kg-ot mozgat egy lóerő. A Scuderia gyorsabb is a Coupé-nál, azaz végsebessége több, mint 315 km/óra.

Az igazi Ferrari-csemege az autó Superfast szoftverrel rendelkező F1 sebességváltóműve, mely 60 milliszekundumos (!) váltásokat tesz lehetővé. Ebben a modellben integrálták először egy vezérlés alá az E-Diff elektronikus differenciálművet és az F1-Trac kipörgésgátló és menetstabilizáló rendszert is.

A Scuderiát viszonylag könnyű megkülönböztetni az F430 alapváltozattól, a lökhárítón kialakított hatalmas légbeömlő nyílások miatt félelmetes arcot mutat. A versenycsíkozás, a szénszálas műanyag elemek (tükrök, kipufogóvégek, diffúzor és hűtőrács), valamint a gyönyörű, kovácsolt, aranyszínű könnyűfém felnik - mind garancia arra, hogy a Ferrari rajongók nem csalódnak majd, amikor Shumi bemutatja Frankfurtban.