Add to Google    RSS

VW Crafter 2017 - az év furgonja mindent visz!

2017-ben az új VW Crafternek egy 24 ország szakértőiből álló zsűri ítélte oda az "International Van of the Year 2017" díjat. Az elismerés a vevőorientált formatervezésnek, a jármű kényelmének, valamint az innovatív vezetéssegítő és biztonsági rendszereknek szól.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A 3,5-5,5 tonna közötti haszonjármű harmadik generációja hangsúlyosan került a fejlesztés fókuszába a VW-nál. Szakítottak a korábbi Mercedes együttműködéssel és teljesen saját alapokra helyezték a konstrukciót és a gyártást. Egyidejűleg az "új modellnek új gyár" szlogen is új értelmet nyert, amikor az új Crafter új gyárat is kapott. A 800 millió euroból zöldmezős beruházás keretében 300 futballpályányi telken 28 hónap alatt felépített új üzem 3000 embernek ad munkát. A lengyel Wrzesnia város melletti gyár kapacitása 100 ezer autó évente, ez kétszer annyi Craftert jelent, mint amennyit a VW tavaly értékesített.

Az autó megjelenése komolyabb, harmonikusabb lett, 0,33-as légellenállási együtthatója egyedülállóan jó érték a kategóriájában.

Az új Crafternél a hosszúság-, a magasság- valamint a váltó- és a motorvariációk száma elképesztően nagy. Négyféle alap, háromféle hosszúság és szintén háromféle magasság kombinálásával 69-féle változatban variálható, és kapható első-, hátsó- és 2017 közepétől összkerékhajtású változatban, valamint extra - 100 milliméterrel - alacsonyabb padlóval is. Az első- és összkerékhajtású modellekbe keresztben, a hátsókerék-hajtású Crafterekbe hosszában építették be a motort. Mindkét variációhoz hatfokozatú manuális és nyolcfokozatú automata váltó is rendelhető. A Crafter 8 fokozatú, automata sebességváltója kombinálható az első-, hátsó- és 4MOTION összkerékhajtással is. Az automata váltó kényelmes és üzemanyag-takarékos vezetést tesz lehetővé, még városon belül, a sok indulással és megállással tarkított áruterítői feladatok esetén is.

Motorválasztéka a kétliteres turbódízel különféle teljesítményű változataiból áll, 75 kW (101 LE), 103 kW (138 LE), 130 kW (175 LE) teljesítménnyel rendelhető. Az 1968 köbcentis, a jobb helykihasználás érdekében ferdén beépített, start-stop rendszerrel is ellátott motor teljesíti az Euro 6-os kibocsátási normát és az elődjéhez képest egy literrel kevesebb, akár 7,4 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.

A legapróbb részletekig átgondolt tárolórendszer az új Crafter vezetőfülkéjét kényelmes munkahellyé varázsolja akár hosszú távra is. A kabint úgy alakították ki, hogy minden, amire csak szükségük lehet a dolgozóknak a hétköznapi munkájuk során, gond nélkül bepakolható legyen. A méretes irattartótól kezdve az EÜ-csomagon, munkavédelmi kesztyűn, sárga láthatósági kabáton, laptopon, vizespalackon, mobiltelefonon át a csomagok nyomon követéséhez szükséges leolvasóig - minden. Rengeteg a rekesz, a polc, a zseb, az üreg és a kampó. Az utastérben van jónéhány 12 voltos csatlakozó, USB- és minijack-aljzat is - sőt felárért akár 230 voltos, kisebb elektromos gépek töltésére is alkalmas konnektor is rendelhető.

A Volkswagennél azt tartják, a kényelem ott kezdődik, ahol a szokványos véget ér. Az "ergoComfort" lengőülés 20 különböző beállítási lehetőséggel kíméli a vezető gerincét és gondoskodik a személyre szabott kényelméről.

Már a közepes hosszúságú Crafter rakodótere is 6 darab Euro-raklapot képes elnyelni. A nagyobb raktérszélességnek és a tolóajtó 311 mm-es szélességének köszönhetően az Euro-raklapok könnyen berakodhatók. A raktér minden, csak nem szokványos: a hatalmas raktérszélesség és -magasság, valamint a 100 mm-rel alacsonyabb rakodóperem könnyű ki- és berakodást tesz lehetővé. A rakományt az oldalfalakra szerelt sínekkel, rögzítőszemekkel minden irányból rögzíteni lehet a padlóhoz. Könnyebb dolgokat a tetőre is lehet aggatni, 50 kilogramm össztömegig.

Az innovatív vezetéssegítő és biztonsági rendszerek között elsőként a érdemes az "Oldalvédelmet" említeni, ez a rendszer segíti a vezetőt tolatáskor, nem átlátható forgalmi helyzetekben. Ultrahangos szenzorok figyelik a jármű oldalfelületeit, és kritikus közelségbe kerülő tárgyak, falak vagy gyalogosok esetén hang- és optikai jelzésekkel figyelmezteti a jármű vezetőjét. A "Lane Assist" sávtartó rendszer a sáv nem szándékos elhagyása esetén visszakormányoz, és egyidejűleg figyelmeztető hanggal és a multifunkciós kijelzőn megjelenő jelzéssel hívja fel a vezető figyelmét a beavatkozásra. A "Kitolatást segítő rendszer" tolatás közben egy másik jármű kritikus megközelítése esetén hangjelzéssel figyelmeztet. Amennyiben a vezető a hangjelzésre nem reagál, a rendszer fékezéssel csökkentheti a balesetből eredő károkat vagy optimális esetben így akár el is kerülhető a baleset. A "Park Assist" parkolássegítő rendszer tökéletesen irányítja a párhuzamos parkolóhelyekre történő beparkolást. Hátramenetbe kapcsoláskor a jármű automatikusan kormányoz. A vezetőnek csak a tengelykapcsolót, a gázpedált és a féket kell kezelnie.

Az "ACC" távolságtartó automatika a sebességet automatikusan a jármű előtt haladó gépkocsi sebességéhez igazítja, és tartja a vezető által beállított követési távolságot. Eközben nem lépi túl a beállított sebességet. Ez a berendezés tartalmazza a városi vészfék funkcióval ellátott "Front Assist" környezetfigyelő rendszert is.

A "Light Assist" automatikusan tompítottra kapcsolja a reflektort szembejövő vagy a jármű előtt haladó járművek érzékelése esetén, még mielőtt a vezetőt a fény elvakítaná. 60 km/h sebesség felett és teljes sötétségben automatikusan bekapcsol a távolsági fényszóró.

A haszonjármű értékelések szinte kötelező gyakorlataként az új Crafterről is elmondhatjuk: vezetni olyan, mint a VW bármelyik személyautóját!


Beszólások

Új beszólás