Add to Google    RSS

Honda Civic 4D 1.5 EXE 17 CVT - dinamizmus és kényelem, gazdagon felszerelve

A minden porcikájában megújult Civic belopózott a szívembe és ott addiktálódott!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Írta Csömör Hermina

A vagány metálfekete fényezés némi padlizsán beütéssel finoman csajszissá teszi a külsejét, a világos bőrökkel szépen csíkosra varrt ülései pedig elegánsan sportossá a belsejét.

A lapos "tekintetű" lámpák, a trükkösen kialakított indexek még tovább húzzák az új Civic-et a sportos megjelenés felé. A kasztni könnyebb és merevebb lett, a hétfokozatú automata (CVT) váltó dinamikussá és kényelmessé varázsolja a vezetést. Az autóra nézve a pasik csöndes nyálfolyatásba kezdtek, és "kialakult" a rendszeres "bekéreckedés" az anyósülésre.

Hűdevagány, aztadejólmegypedigmilyenkicsi, bakerezolyanmintegyűrhajó, és egyéb eredeti, rácsodálkozós megjegyzések kommentálták az első benyomást. A műszerfala tényleg egy kicsit űrhajós, pláne az egérmozi, ahogy indításkor megérkeznek a műszerek. "Naonhájtekben" nyomul a Honda és jól is áll neki, de a járgány mégis leginkább a járása és a kényelme miatt lopta be magát a szívembe. Úgy alakult, hogy egy nap alatt sikerült közel 1000 km-t beletenni autópályán, hegyek közt és egyéb utakon, és közben egyszer sem éreztem azt, hogy most ki kell szálljak, mert lezsibbadt az alfelem, unom már, vagy egyéb hasonló nyűglődések. Az egyben 3-4 órás etapokat nyaffantás nélkül, színtiszta élvezettel tudtam vele lehúzni, különösen tetszett, hogy a kagylóformájú ülés nem csak a hátamat, hanem az oldalamat is megtámasztotta. A jószág az autópályán szinte rászívja magát az aszfaltra és marha élvezetesen gyorsul, ami elképesztő egy másfél literes turbós gurigától! Bekapcsolt tempomattal akár tornázhatsz is útközben, a kanyarokat bevilágító reflektoroknak köszönhetően a hegyi szerpentineken pedig ugyanezzel az aszfaltra szívódó tapadással tekereghetsz éjjel a szarvasok között. Amellett, hogy tele van elektronikával, mégis megmaradt a vezetés öröme és mondhatom, az új Civic-et baromi élvezetes vezetni!

A műszerfal tényleg olyan, mint egy űrhajó vezérlőpultja, a rádió kormányon lévő direkt simogatós hangerőgombja szerintem tökállat jó kis találmány, nem kell nyúlkálni, másfelé bámészkodni, hanem ergonomikus és azonnal elérhető. A gépészet funkciógombjainak nagy része is a kormányon van, csakúgy, mint a váltó manuális, a tempomat, az információs panel, a mobiltelefon, a távolságérzékelő és a sávtartó automatika kezelőgombjai. A túlautomatizált funkciók "hálistennek" könnyen elérhetők és egy mozdulattal kikapcsolahatók , hogy maradjon némi felelősség/élvezet is az autóvezetésben. Ha már a felelősség szóbajött, zseniális, ahogy az adaptív tempomat nullára fékezi az autót, ha van előtte jármű a piros lámpánál!

A klíma, a multimédia, a GPS kezelőszervei a középkonzolon vannak, és minden alkalommal emlékeztetnek, hogy vezetés közben mit ne piszkálj!

Egy gombbal kapcsolható ki-be a ventillátor, a fülke hőmérséklete fél fokonként szabályozható, szinkronizálható. Van azért egy funkció amitől a hajam hullott, ugyanis ha a sofőrnek nincs bekapcsolva a biztonsági öve, az autó nem indul el, csak csipog. Jár a motor meg minden, de lázadva vigyáz rád, az elindulás közbeni övbecsatolásról így gyorsan leszoktatott. Az utasoknak is jó dolguk van: az anyósülésben fekvő nyálcsorgatók élvezettel ecsetelték, hogy milyen jó itt lent elnyúlni. "Utasaim" hátul is kényelmesen elfértek, bár ők nem voltak a hosszú úton. Az igen rendben volt, hogy a csomagtartóban jó nagy hely van, négy főre egy teljes hétvégi kirándulás minden cucca belefér, még ha nők utaznak akkor is!

Az átlagfogyasztása 6,1 és 6,7 l között volt, 130-es tempónál az autópályán ez igen finom benzinpusztítás. Mondhatom, nekem találták ki a sapka nélküli benzintankot is!

Annak ajánlom ezt az autót, aki sokat autózik hosszú távon és akinek a fogyasztás is számít, no meg az élvezet!


Beszólások

Új beszólás